نکات استفاده از دستگاه بخور صورت

نکات استفاده از دستگاه بخور صورت
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به پوست خود اهمیت می دهید و کارهایی را برای سلامت پوست خود انجام می دهید، با واژه هایی مانند: پاکسازی پوست صورت، مرطوب کردن پوست، تونر، ماسک صورت و کرم های ضد آفتاب باید آشنا باشید.

استفاده و رعایت تمامی موارد گفته شده برای پوست بسیار خوب است اما یک کار مهم دیگری نیز وجود دارد که آن را نیز باید انجام دهید. "بخور صورت" اثربخشی مواد بالا را به حداکثر می رساند و پوست را شاداب می کند و مانع از چروک شدن و پیری زودرس پوست می شود.

برای این کار شما نیاز به دستگاه بخور صورت دارید. زیرا این دستگاه ها دمای آب را برای بخور کنترل می کنند و مانع از سوختن شما می شوند. از طرفی می توانید دانه های گیاهی را نیز در آنها قرار دهید.

دستگاه بخور صورت چیست؟

دستگاه بخور صورت چیست؛ از جمله پرسش هایی است که احتمال دارد برخی از افراد پاسخ دقیق آن را ندانند. دستگاه بخور صورت جزء آن دسته از دستگاه هایی است که به صورت اختصاصی برای بهبود شرایط پوستی طراحی و تولید شده است. در نتیجه کسانی در این زمینه نیازمند یک دستگاه نوین هستند می توانند از یکی از انواع برند های مطرح از جمله برند امسیگ خریداری نمایند.

این دستگاه دارای محلی است که مخصوص نگه داری صورت و استفاده از بخور طراحی گردیده است. در نتیجه افراد اعم از زنان و دختران می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند. در واقع طراحی ها به شکلی انجام شده که کاربری آن با اهداف به کار گیری کاملاً تطابق داشته و روند ساده ای داشته باشد.

فواید استفاده از دستگاه بخور صورت

استفاده از بخور صورت از جمله راهکار هایی است که در رده فعالیت های مراقبت پوستی قرار گرفته و نتایج مثبت قابل توجهی برای پوست خواهد داشت. از جمله، جلوگیری از بروز جوش صورت  و ایجاد منافذ باز روی سطح صورت.

کسانی که انواع محصولات مراقبتی روی پوست استفاد می کنند می توانند به راحتی برای این که کرم ها روی پوست جذب شده و اثرات آن ها ظاهر گردد از انواع دستگاه بخور صورت بهره مند شوند. مزایای دستگاه بخور صورت دارای تعداد زیادی است از جمله:

افرادی که دارای پوست خشکی هستند و بافت پوست آن ها رطوبت لازم را ندارد نیاز است که به شکل موضعی به پوست صورت رطوبت رسانی کنند. بهترین اقدام در این جهت استفاده از دستگاه بخور است.

بخور صورت علاوه بر این که از ظهور جوش ها جلوگیری می کند در صورتی که بافت پوستی دارای جوش های مختلفی از جمله سرسیاه و چرکی شود، روند بهبودی آن ها را سرعت خواهد بخشید. در نتیجه چه اقدامی بهتر از این که از تکنیک های کمکی برای کاهش عوارض پوستی مثل جوش استفاده کنیم.

در هوای آلوده این روزهای شهرها نیاز است که در پایان روز افراد تمامی آلودگی هایی که روی سطح پوست آن ها وجود دارد را با تکنیک های مختلفی از بین ببرند. یکی از راه ها شستشوی پوست است. اما از دیگر راهکارها استفاده از انواع دستگاه های بخور است که می تواند در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت منافذ پوستی را از آلودگی ها پاک کند.

سلامت پوست صورت

معایب دستگاه بخور صورت

یکی از مهم ترین مشکلاتی که بخور دادن صورت دارد این است که در بلند مدت و در صورتی که بیش از اندازه طبیعی این روند  ادامه پیدا کند احتمال اینکه پوست دچار خشکی گردد افزایش می یابد.

در نتیجه نیاز است که در ابتدا در خاطر داشته باشید که تعداد دفعات و میزان رطوبت را برای پوست تنظیم نمایید.

نباید مدت زمان طولانی و به تعداد دفعات مکرر به پوست خود رطوبت های زیادی رسانید. چربی پوست خود را بررسی کنید و بر اساس رطوبتی که پوست شما نیاز دارد برای استفاده از دستگاه بخور صورت برنامه ریزی کنید.

از دیگر معایبی که می توانیم برای بخور گرم صورت نام ببریم این است که حرارت کمی که داخل بخور گرم وجود دارد در نهایت منجر به سرخی و التهاب پوست صورت به شکل موقتی گردد. بنابراین نباید مدت زمان بخور صورت را زیاد نمود تا صورت از بروز چنینی عارضه هایی در امان باشد.

روش استفاده از دستگاه بخور صورت

مهم ترین نکته این است که بتوانید با بهترین راه کار ها این دستگاه ها را به کار ببندید و از نتایج آن ها بهره مند گردید. طرز استفاده از دستگاه بخور صورت به شرح زیر است:

در ابتدا نیاز است که دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کرده و در صورتیکه نکاتی در ابتدای راه اندازی دستگاه نیاز است رعایت نمایید. درواقع در این دفترچه ها طریقه کار با دستگاه بخور صورت را آورده و نکاتی را مطرح می سازند.

در ادامه نیز می توانید داخل دستگاه آب بریزید و به میزان لازم مخزن را پر کنید. در ادامه دستگاه را روشن کرده و از ریختن قطرات آب روی سیم های برق آن جلوگیری کنید. زیرا که می تواند تا حد زیادی زمینه را برای بروز خطر مهیا سازد.

در ادامه صورت خودتان را با فاصله مناسبی از دستگاه بگیرید و در صورت نیاز می توانید یک پارچه را روی سر خودتان قرار دهید. این کار کمک می کند که تمامی بخور های تولید شده در نواحی صورت شما پخش گردد.

چه موادی را می توان به دستگاه بخور صورت اضافه کرد؟

در صورتی که دستگاه مخزنی برای اسانس داشته باشد می توانید از انواع اسانس های معطر و نیز از عرق های گیاهی و معطر استفاده نمایید.

برای مثال گلاب، عصاره اسطوخودوس و نعنا از جمله مواردی است که می توانید در آروما باکس دستگاه اضافه کرده و به خوشبو شدن بخور دستگاه کمک کنید.

یکسری از این اسانس ها نیز تا حد زیادی نتایج درمانی دارد و می تواند اثرات شگفت انگیزی روی پوست داشته باشد.

کاربرد دستگاه بخور صورت در واقع تولید بخور برای تامین رطوبت محیط است. به همین دلیل اضافه کردن انواع اسانس ها و عرقیجات معطر داخل آن می تواند عمر مفید دستگاه را کاهش دهد. به این منظور برای بسیاری از دستگاه های بخور مدرن یک محفظه اسانس جداگانه طراحی شده تا بتوانند مشتریان از این امکان هم برای بهبود شرایط پوستی شان استفاده کنند.

مزیت دستگاه بخور صورت

استفاده از بخور صورت در خانه دارای مزایای فراوانی است.

بخور صورت پوست را به طور کامل تمیز می کند، ناخالصی های بر روی پوست صورت را از بین می برد و منافذ بسته شده پوست را باز می کند. از طرفی جوش ها را به حداقل می رساند و تاثیر شگفت انگیزی برای کسانی که به اکنه مبتلا هستند به همراه دارد. البته برای رفع آکنه باید همراه بخور صورت از یک برس آغشته شده به مواد پاک کننده نیز استفاده نمایید.

بخور صورت گردش خون را بهبود می بخشد و به روند بازسازی پوست و از بین رفتن سلول های مرده کمک می کند.

بخور صورت تاثیر کرم ها و ماسک های صورت را به حداکثر می رساند. زیرا منافذ پوست باز شده اند و مواد مفید را بهتر دریافت می کنند.

بخور صورت به خصوص برای افرادی که سینوس های خشکی دارند مفید است. بسیاری از پزشکان برای رهایی و غلبه بر سینوس های خشک، آلرژی ها و غدد لنفاوی مزمن استفاده از بخور صورت را توصیه می کنند.

شما با استفاده از دستگاه بخور می توانید بهتر نفس بکشید، خواب بهتری داشته باشید و از شر چشمان پف کرده پس از بیدار شدن رهایی یابید.

دستگاه بخورهای صورت بسیار سبک و قابل حمل هستند و اندازه های کوچکی دارند که فضای زیادی را اشغال نمی کنند. از طرفی با استفاده از بخور صورت می توانید لذت بخور گرم داشته باشید بدون نگرانی از سوختن. زیرا این دستگاه ها به صورت دقیق دما را تنظیم می کنند و حتی مدل های خیلی خوب آن ها زمانی که آبشان تمام می شود به صورت خودکار خاموش می شوند.

برای پر کردن مخزن آب بخور های صورت استفاده از آب مقطر توصیه می شود. استفاده از آب مقطر این اطمینان را می دهد که هیچ باکتری در مخزن به وجود نمی آید و همچنین به دلیل نداشتن املاح، رسوب نیز ندارد.استفاده از روغن های اسانس برای باز کردن سینوس های مسدود شده و تسکین سر درد می توانند بسیار عالی باشد.

یکی از پیشنهادات جذاب ما برای بالا بردن کیفیت زمان بخور به صورتی که دراز کشیده اید، استفاده از بالش طبی است تا تجربه مطلوب تری از ریلکسیشن و بخور صورت داشته باشید.

ماسک صورت

نحوه کار با دستگاه بخور صورت

برخی از دستگاه های بخور دارای دو کلاهک مجزا هستند. یکی از این کلاهک ها که کوچکتر است برای بینی و دهان و کلاهک بزرگتر برای کل صورت استفاده می شود.

هر کدام از این کلاهک ها قابلیت نصب به صورت جداگانه بر روی بدنه اصلی دستگاه هستند. شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود از هر کدام از این کلاهک ها استفاده نمایید. دستگاه های بخور صورت معمولا قابلیت تنظیم دما و تنظیم مدت زمان استفاده می باشند.

شما می توانید بدون هیچ نگرانی، دمای مورد نظر و مدت زمان آن را بصورت دلخواه تنظیم کنید و دیگر نگران سوختگی نباشید. بیش از اندازه صورت خود را بخور ندهید. این کار موجب باز شدن بیش از حد منافذ پوست و در نتیجه به وجود آمدن جوش و آکنه می شود.

بهتر است در طول هفته 1 تا 2 بار از دستگاه بخور صورت استفاده نمایید و در هر بار استفاده از آن نیز بین 10 تا 20 دقیقه به صورت مداوم در مقابل بخور قرار بگیرید. شما می توانید برای تاثیر بیشتر از دانه ها و روغن های گیاهی درون دستگاه بخور استفاد نمایید.

توجه داشته باشید که روغن ها و دانه ها را به درون آب نریزید و درون محفظه مخصوص خود قرار دهید. البته می توانید مقدار کمی روغن گیاهی را درون آب بریزید، زیرا این کار به دستگاه آسیب می رساند. در صورتی که داخل بخور از دانه ها یا روغن گیاهی استفاده کردید و بر روی پوست خود چیز غیر عادی ای مشاهده کردید یا احساس درد و ناخوشی کردید، استفاده از آن دانه یا روغن گیاهی را متوقف کنید. اگر این مشکلات ادامه پیدا کرد به یک پزشک پوست مراجعه نمایید.

زمانی که دارید از دستگاه بخور استفاده می کنید، روی سر خود حوله نیندازید. دستگاه بخور صورت را مستقیما زیر شیر آب نبرید و حتما با ظرف مخصوص خود دستگاه، داخل آن آب بریزید. دستگاه بخور صورت به دلیل در ارتباط بودن با آب، باید پس از استفاده به خوبی تمیز شود و آن را در محلی قرار دهید تا خشک شود. زیرا ماندن آب داخل دستگاه محیط خوبی برای رشد میکروب ها فراهم می کند و با استفاده از آن دچار مشکلات پوستی می شوید.


بهترین قیمت انواع دستگاه ماساژ از برند آلمانی امسیگ


نکات استفاده از دستگاه بخور صورت

در استفاده از بخور صورت نکاتی را باید رعایت نمایید که در ادامه به 16 مورد از مهم ترین آنها می پردازیم :

  1. از بخور صورت حداکثر دو بار در هفته استفاده کنید. زیرا بخور صورت منافذ پوست را باز می کند و استفاده بیش از حد از آن تاثیر معکوس دارد.
  2. در هر بار استفاده از دستگاه بخور، آن را به مدت حداکثر 20 دقیقه به صورت مداوم روشن نگهدارید. بیشتر از این زمان هم میزان رطوبت پوست را بیش از حد افزایش می دهد و هم به موتور دستگاه فشار وارد می کند.
  3. برخی دستگاه ها دارای دهانه جدا برای بینی و دهان هستند. استفاده از این دهانه در زمان سرماخوردگی برای تنفس بهتر بسیار مفید است.
  4. در دستگاه بخور اسانس نریزید. در برخی از دستگاه های بخور محفظه ای برای قرار دادن دانه ها و جوانه های گیاهی وجود دارد. حتما توصیه می شود از همان جایگاه استفاده کنید.
  5. اگر از مواد روغنی یا داروهای گیاهی همراه بخور استفاده می کنید هرگاه واکنش غیرعادی روی پوست خود مشاهده کردید از استفاده مجدد از آنها پرهیز کنید.
  6. مراقب میزان آب دستگاه باشید. بیشتر از مقدار حداکثر، داخل آن آب نریزید.
  7. اکثر دستگاه های بخور صورت ضد آب نیستند. پایه دستگاه را به هیچ عنوان زیر شیر آب نبرید. از دستگاه بخور صورت در مجاورت آب استفاده نکنید. از این دستگاه در زمان دوش گرفتن، خواب آلودگی و در حمام استفاده نکنید.
  8. زمانی که از دستگاه بخور صورت استفاده می کنید، سر خود را با حوله نپوشانید.
  9. در هنگام استفاده صورت خود را خیلی به ماسک نچسبانید. این کار ممکن است به دلیل گرمای بخار آب به پوست صورتتان آسیب بزند.
  10. چشم های خود را در حین استفاده حتما ببندید.
  11. از تعویض لوازم جانبی یا متعلقات دستگاه در حین استفاده خودداری کنید تا دچار سوختگی نشوید.
  12. هنگام خالی کردن آب دستگاه مراقب باشید. آب آن را از قسمت سر آن خارج کنید و مراقب باشید آب روی سیم و کلید های دستگاه نریزد.
  13. پس از استفاده از دستگاه آن را به خوبی تمیز نمایید تا باقی مانده روغن ها و دانه ها به خوبی تمیز شوند.
  14. از آنجایی که دستگاه بخور صورت با آب کار می کند، در معرض رسوب زدن نیز قرار می گیرد. برای جلوگیری از رسوب زدن دستگاه، داخل آن آب جوشیده شده یا تصفیه شده بریزید.
  15. قبل از استفاده مجدد از دستگاه بخور، اجازه دهید دستگاه کاملا سرد شود.
  16. زمانی که از دستگاه استفاده نمی کنید، آن را از پریز برق بیرون بکشید.

نکاتی که در بالا گفته شد به بالا رفتن عمر دستگاه بخور شما  و همچنین بهره وری بالای دستگاه و سلامت پوست شما کمک بسزایی میکند. امیدواریم با استفاده از این مقاله بتوانید از دستگاه بخور صورت نهایت استفاده را بکنید و پوستی لطیف و شاداب داشته باشید. همچنین کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما هستند با ما در تماس باشید.

 

 

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید