انواع روش های آبرسانی پوست

انواع روش های آبرسانی پوست
پوست، درست شبیه به یک دوست قدیمی و وفادار، همیشه در کنار ما بوده و نیازمند مراقبت‌های ویژه است. برای همه ما پیش آمده که با لمس کردن پوست صورت، متوجه زبری و خشکی آن می‌شویم. این موضوع می‌تواند ناراحت‌کننده به نظر برسد.

اما روش درمانی پرطرفدار این روز‌ها یعنی آبرسانی پوست، به کمک ما آمده تا جانی تازه به پوست ببخشد و نرمی و طراوت دوباره این دوست وفادار را به آن بازگرداند. در این مقاله، با روش‌ های آبرسانی عمیق پوست آشنا می‌شویم و کمکتان می‌کنیم که لبخند رضایت از داشتن پوستی شاداب، به شما برگردد.

آبرسانی پوست در خانه

آبرسانی یا هیدراتاسیون پوست، فرایند درمان با محصولات مرطوب‌کننده و آب‌رسان، برای حفظ نرمی و لطافت پوست است. پوست کم‌آب، سفت و کدر می‌شود، چین و چروک‌های بیشتری دارد و ممکن است حلقه‌های تیره زیر چشم ایجاد کند. خشکی می‌تواند در همه انواع پوست رخ دهد، بنابراین یافتن شیوه‌ های آبرسانی به پوست، راه چاره‌ای برای دور ماندن از این خطراحتمالی است که هرلحظه پوست را تحریک می‌کند. اما خبر خوب این است که برای فهمیدن روش ‌های رفع کم‌ آبی پوست، نیازی نیست راه دوری برویم. شما می‌توانید در خانه و با رعایت چند نکته مهم، پوست خود را آبرسانی کنید. اگر می‌پرسید چگونه؟ ادامه مطلب را بخوانید.

نوشیدن آب کافی

آب، بهترین نوشیدنی برای داشتن پوست باطراوت است. تمام اندام‌های شما، از جمله پوست هنگام نوشیدن آب، رطوبت آن را جذب می‌کنند. پس جای تعجب نیست که نوشیدن آب، صدر فهرست کارهایی است که برای آبرسانی باید انجام دهید. همچنین به بدن در دفع سموم کمک شایانی خواهد کرد. در نتیجه، اولین قدم این است که به میزان لازم آب بنوشیم. نخوردن اشتباه آب می‌تواند باعث خشکی پوست شود؛ بنابراین، باید مطمئن شویم که روزانه حداقل ۸ لیوان آب مصرف می‌کنیم تا پوستمان همیشه تازه و لطیف باقی بماند. حتما مقاله فواید نوشیدن آب و دلایل آن را بخوانید.

ماسک و کرم های آبرسان

بازار آرایشی و بهداشتی، پر از محصولات مراقبت از پوست است که حاوی عناصر آبرسانی مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین و ویتامین E هستند. استفاده از این محصولات می‌تواند به پوست شما کمک کند تا به‌خوبی آب و رطوبت را به خود جذب کند و نرم و لطیف بماند. برای آبرسانی بهتر، به دنبال کرم‌های مرطوب‌کننده روزانه و شبانه یا لوسیون‌های حاوی لیپید، سرامید، گلیسیرین یا اسید هیالورونیک باشید، تا با پوسته‌پوسته شدن صورتتان خداحافظی کنید. اگر پوست چرب دارید بهتر است از مرطوب‌کننده‌های بدون چربی استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید، بدون اینکه به چربی آن اضافه کنید. استفاده از ماسک‌های آبرسان نیز می‌تواند به پوست شما بسیار کمک کند. می‌توانید از ماسک‌های طبیعی مانند آلوئه‌ورا، خیار و آووکادو استفاده کنید یا محصولات آماده موجود در بازار را خریداری کنید. این ماسک‌ها ضمن رفع خشکی پوست، تأثیر معجزه‌آسایی بر ترمیم و حفظ رطوبت آن می‌گذارند. میتوانید با خواندن طریقه ماساژ صورت با ماساژ صحیح صورت، باعث جذب بهتر مواد به پوست شوید.

بخور صورت

یکی از متداول‌ترین روش ‌های آبرسانی پوست، استفاده از بخور صورت است. این روش، با اعمال بخار آب به پوست، می‌تواند به آبرسانی هر چه سریع‌تر آن کمک کند. بخار آب، منافذ پوست را باز می‌کند و از انسداد آن‌ها نیز، جلوگیری می‌کند. این کار رفع آکنه‌ها، جوش‌ها و گرفتگی‌های پوست را نیز ممکن کرده و به پوست اجازه می‌دهد بهتر نفس بکشد. بخار آب همچنین با تحریک رگ‌های پوست و افزایش گردش خون، مواد مغذی و اکسیژن بهتری به پوست می‌رساند و به فرایند تولد دوباره سلول‌ها، سرعت می‌بخشد. کافی است دستگاه بخور صورت از برندهای مطرحی همچون امسیگ را تهیه کنید. پس از استفاده از دستگاه، قطعا شاهد معجزه لطافت و شادابی صورتتان خواهید بود.

اصلاح رژیم غذایی

اگر داشتن تغذیه سالم برایتان مهم است، نصف راه را برای داشتن یک پوست تازه و جوان، طی کرده‌اید. رژیم غذایی مناسب و سالم در کنار دیگر روش‌ های هیدراته کردن پوست، تأثیر قابل توجهی در آبرسانی پوست دارد. مواد غذایی حاوی آب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به رطوبت‌رسانی آن کمک کنند و آن را شاداب‌تر نگه دارند. در قدم دوم، مصرف غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان را از یاد نبرید.

میوه‌ها و سبزیجاتی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین C و ویتامین E هستند، باعث حفظ، روشنایی و طراوت پوست می‌شوند. برخی میوه‌ها و سبزیجات مثل هندوانه، خیار و پرتقال نیز، حاوی آب و فیبر هستند و مانند یک آبرسان فوق‌العاده عمل می‌کنند. البته از سوی دیگر، مصرف زیاد شکر و محصولات شیرین، تمام تأثیرات این آبرسان‌ها را از بین می‌برد و به تولید بیش از حد خشکی و ایجاد لکه‌های پوستی منجر می‌شود.


خرید دستگاه بخور اورجینال آلمانی از نمایندگی رسمی امسیگ


روش های کلینیکی آبرسانی پوست

درست است که شیوه‌ های آبرسانی به پوست در خانه، سودمند و قابل دسترس هستند. اما در هر روند درمانی، روش‌های کلینیکی و پزشکی نیز چاره‌ساز و ضروری است. کار را باید به کاردان سپرد. پس در قدم بعدی، برای رطوبت‌رسانی مؤثر، بهتر است به کلینیک‌های پوست مراجعه کنید. امروزه روش‌های آبرسانی پوست در کلینیک‌ها گسترده شده و اسم‌های جدیدی در این مراکز مراقبتی، به گوش می‌خورد. از جمله مشهورترین و کاربردی‌ترین شیوه‌های آبرسانی به پوست در کلینیک‌ها، می‌توان به هیدرودرم و فیشیال صورت، اشاره کرد. در ادامه، بیشتر با این روش‌های تأثیرگذار، آشنا می‌شویم.

هیدرودرم

هیدرودرم یک روش درمانی و آبرسانی است که توسط پزشکان و تکنسین‌های پوست استفاده می‌شود. این روش با استفاده از یک دستگاه خاص، آب را در غالب ذرات بسیار ریز به پوست تزریق می‌کند. این ذرات، حاوی مواد مغذی و مرطوب‌کننده هستند که به طور عمیق در لایه‌های پوست جذب می‌شوند و به آبرسانی پوست کمک می‌کنند. هیدرودرم همچنین باعث جداکردن لایه‌های مرده و آلوده پوست می‌شود و به تمیز کردن آن کمک می‌کند. این فرایند، آب و به طور هم‌زمان مواد مغذی و مرطوب‌کننده را نیز به پوست تزریق می‌کند که باعث آبرسانی و تغذیه عمیق آن می‌شود.

فیشیال صورت

اگر تا به حال به دنبال جدیدترین و پراستفاده‌ترین روش‌های کلینیکی درمان و آبرسانی پوست بوده‌اید، حتماً نام فیشیال صورت، به گوشتان آشنا است. فیشیال صورت، یک روش جذاب و مبتکرانه است که با استفاده از محصولات مخصوص و تکنیک‌های خاص، به پوست شما مواد مغذی می‌دهد. این روش به شما این فرصت را می‌دهد تا بهترین نتیجه را در آبرسانی پوست، به دست آورید. فیشیال، ترکیبی از محصولات مراقبتی و تکنیک‌های خاص است که به پوست شما زندگی جدیدی می‌بخشد؛ بنابراین با این روش می‌توانید به پوستی درخشان، جوان‌تر و سالم‌تر، سلام کنید. می توان در انجام فیشیال از دستگاه ماساژور مناسب صورت استفاده کرد.

کدام روش هیدراته کردن پوست بهتر است؟

انتخاب بهترین‌ها همیشه کار سختی است. خصوصاً اگر این بهترین، درباره انتخاب بهترین روش ‌های آبرسانی پوست صورت باشد. چراکه خشکی پوست یکی از دلهره‌آورترین مشکلات پوستی است که با روش‌های آبرسانی مناسب، می‌توان با آن مبارزه کرد. تا اینجا، روش‌های مختلفی را برای آبرسانی و درخشندگی پوست، بیان کردیم که استفاده از هرکدام، کمک بزرگی به بازگرداندن حس نشاط و سرزندگی به پوست شما می‌کند؛ بنابراین، اگر فکر می‌کنید روش‌های آبرسانی پوست در خانه، چاره‌ساز نیست، با مراجعه به یک متخصص آگاه در زمینه پوست یا یک کلینیک مجهز درمانی، روش‌ های هیدراته کردن پوست خود را، کشف کنید.

بیشتر بخوانید: کاربرد دستگاه بخور صورت برای پاکسازی

جمع‌بندی

فراموش نکنید که آبرسانی پوست در خانه نیازمند استمرار و مراقبت است. با انجام مراحل گفته شده می‌توانید حس خوشایند داشتن پوستی تازه، درخشان و سالم را تجربه کنید. همچنین، بهتر است بدانید که خواب کافی، مصرف آب و رژیم غذایی سالم نیز نقش مهمی در آبرسانی این عضو مهم بدن دارند. در نهایت، این پوست شما است که به اعتماد به نفستان کمک می‌کند. شما کدام یک از روش‌های گفته شده در این مقاله را استفاده می‌کنید؟ تجربه‌تان در پاکسازی و آبرسانی پوست چیست؟ لطفا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید