کاربرد دستگاه بخور در پاکسازی صورت

کاربرد دستگاه بخور در پاکسازی صورت
پاکسازی صورت یکی از بهترین و رایج ترین اقدامات زیبایی است که این روزها انجام می شود. این روش پاکسازی پوست، به دلیل ماهیتی که دارد و نیاز به انجام جراحی را تا حد زیادی کاهش می دهد، افراد بسیاری نسبت به آن اقبال نشان می دهند.

برای پاکسازی صورت اقدامات مختلف و تکنیک های متعددی وجود دارد و افراد می توانند به راحتی تمامی لایه های پوستی مرده خود را از صورت پاک کرده و بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.

یکی از روش های انجام پاکسازی صورت استفاده یا به کارگیری انواع دستگاه های بخور باکیفیت و استانداردی است که در عین حال آسیبی به بافت پوست وارد نخواهد کرد.

اهمیت بخور پوست در پاکسازی صورت

از مهم ترین مزایایی که دستگاه بخور صورت در روند پاکسازی صورت دارد می توان به موارد زیر اشاره نمود. خوش بختانه افراد بعد از اگاهی از این دسته مزایا است که به اهمیت آن پی می برند و نسبت به انجام آن اقدام می کنند.

کاهش نیاز به مصرف مواد شیمیایی

دستگاه های بخور دارای مدل ها و تنوع بسیاری هستند که هر کدام از آن ها دارای امکانات مخصوص به خود می باشند. برای کسانی که دستگاه بخور استفاده می کنند نیازی برای استفاده از انواع مواد شیمیایی وجود ندارد یا این که این نیاز کاهش می یابد. به همین دلیل افراد به شکل طبیعی روند پاکسازی را پیش می برند.

تامین رطوبت پوست

کسانی که در مرحله قبل از ماسک گذاری روی صورت هستند به راحتی می توانند پیش از این که مواد ماسک را روی سطح پوست قرار دهند ابتدا با دستگاه بخور سطح بیرونی پوست را مرطوب کرده تا ماسک به درستی بتواند روی پوست قرار گیرد.

به میزانی که به رطوبت پوست اضافه شود به همان میزان جذب مواد مورد نیاز پوستی از ماسک افزایش می یابد. در نتیجه بازدهی بهتر خواهد داشت.

افزایش جریان خون و کلاژن سازی سریع تر

کسانی که رطوبت مورد نیاز پوست را با دستگاه رطوبت ساز به لایه های رویی صورت می رسانند، جریان خون در بافت پوست با سرعت و روند بهتری ادامه پیدا می کند. در اثر افزایش میزان جریان خون، کلاژن سازی در پوست بهتر انجام شده و پوست حالت الاستیسیته به خود می گیرد.

به دلیل تمامی مزایایی که این تکنیک بهبود پوست دارد آموزش پاکسازی صورت با بخور به صورت گسترده ای در فضاهای مجازی انجام می شود و بهترین نتیجه را برای کسانی که در این شاخه زیبایی فعالیت دارند، در پی داشته است.

انواع روش های بخور صورت برای پاکسازی 

از مهم ترین تکنیک هایی که برای بخور صورت و با هدف پاکسازی به کار گرفته می شود، می توان موارد زیر را نام برد:

بخور صورت با ظرف آب کاملاً گرم

برای این که برای بخور دادن صورت میزان پاکسازی قابل توجهی انجام گردد نیاز است که از تکنیک های درستی برای آن ها استفاده گردد.

استفاده از بخور آب برای بهبود و کاهش میزان منافذ صورت از طریق جوشاندن آب و استفاده از بخور آن. البته این اقدام جزء تکنیک های قدیمی است و نباید به شکل خطرناکی مورد استفاده قرار گیرد.

بخور صورت با استفاده از حوله گرم

در این شیوه نیاز است که یک حوله را در آب گرم خیس کنید، سپس بعد از آن حوله باید فشرده گردد تا آب درون آن خارج شود و صرفاً حالت مرطوب داشته باشد.

در مرحله بعدی حوله را روی صورت قرار داده به صورتی که تمامی بخش های صورت را پوشش دهد. به مرور رطوبت آن به پوست منتقل می گردد.

بخور با دستگاه بخور صورت

دستگاه های بخور دارای انواع مدل هستند که می توانید به راحتی مدل مورد نظر را با توجه به نوع امکانات انتخاب کرده و بهترین دستگاه بخور صورت را انتخاب کنید.

آموزش پاکسازی صورت با دستگاه بخور چندان طولانی و دشوار نیست و افراد می توانند با مطالعه یک مقاله تمامی نکات مهم مرتبط با آن، یعنی مراحل پاکسازی پوست با دستگاه بخور فرا بگیرند. در سالن های زیبایی معمولا از دستگاه بخور سالنی که شامل دو مدل بخور سرد و گرم می شود استفاده می کنند.

مراحل بخور دادن در روتین پاکسازی صورت

برای بخور دادن صورت باید مراحلی پشت سر هم طی گردد تا روند کار به درستی انجام شود. مراحل روتین پاکسازی به شرح زیر است:

پیش از شروع روند پاکسازی نیاز است که پوست سطح تمیزی داشته باشد و تمامی آلودگی های آن ها از بین رفته باشد. بنابراین بهتر است که یک مرحله شستشو با آب و صابون انجام داد.

بعد از اینکه پوست را مورد شستشو قرار دادید حتماً با حوله پاکیزه به آرامی سطح پوست را پاک کنید. دستگاه بخور باید روشن شود و کانال خروج بخور را به سمت صورت بازگردانید و درجه آن را تنظیم کنید. بهتر است که در ابتدا شدت بخور کمتر باشد و به مرور به میزان آن بیفزایید.

بخور که ذرات شکسسته شده آب هستند و در حد میکرون به صورت شما می رسند بافت پوست شما را خیس کرده و رطوبت متناسبی را ایجاد می کنند.

مدت زمان مناسبی را باید از دستگاه بخوراستفاده کنید تا اثرات آن به مرور روی پوست شما ظاهر گردد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله "روش های ماساژ صورت" را از دست ندهید.

خاتمه

در مقاله فوق در خصوص کاربرد دستگاه بخور در پاکسازی صورت اطلاعاتی مبسوط را به زبانی ساده بیان نمودیم. اگر به دنبال بهترین تکنیک برای پاکسازی صورت با دستگاه بخور هستید، توصیه اکید داریم که در بین برند های مختلف تولید کننده دستگاه بخور بهترین گزینه را انتخاب کرده و خریدتان را نهایی نمایید.

توصیه می کنیم که محصولات برند امسیگ را در بخش محصولات وبسایت مان مورد ارزیابی قرار دهید و در صورتی که یک محصول توانسته است نیاز شما را در جهت پاکسازی صورت با بخور برطرف نمایید، انتخاب کنید. پاکسازی با دستگاه بخور صورت برند امسیگ می تواند تجربه جذابی را برای شما به همراه داشته باشد.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید