چه بالشی مناسب است؟

چه بالشی مناسب است؟
یکی از سوال هایی که گاهی بسیار شنیده می شود این است که؛ چه بالشی مناسب است؟؛ در واقع این پرسش را احتمالاً کسانی که در حوزه تجهیزات پزشکی یا داروخانه ها یا کالاپزشکی ها فعالیت می کنند بیش از هر گروه دیگری شنیده باشند.

این روزها انواع بالش طبی در دسته کالاهایی قرار می گیرند که افراد برای حل مشکلات ارتوپدیک خود استفاده می کنند. حتی برخی از افراد جهت پیشگیری از بروز انواع مشکلات گردنی از جمله دیسک گردن یا آرتروز این کالا را خریداری می کنند. اما سوال مهمی که باید بدان پاسخ داد این است که بالش مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ تا زمانی که این محصول ویژگی های استاندارد و طراحی مهندسی شده نداشته باشد نمی توانیم اثر مثبتی جهت پیشگیری و درمان از آن شاهد باشیم.

با ما همراه باشید تا نکاتی را در زمینه خرید بالش طبی خوب و استاندارد در اختیارتان قرار دهیم.

بالش مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

زمانی که برای خرید یک بالش مناسب اقدام می کنید توصیه می کنیم که به ویژگی های زیر توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا می توانند تا حد زیادی در انتخاب بالش به شما کمک کنند تا بهترین انتخاب را د اشته باشید و بالش انتخاب شده استاندارد بالایی داشته باشد.

بالش طبی خوب بالشی است که :

اولاً باید متناسب با ساختار استخوانی و اسکلت بدنی شما باشد.

در واقع هر فردی یک ساختار استخوانی منحصر به فردی دارد که باعث می شود ابعاد استخوان ها و گردن و نیز فاصله بین گردن و شانه هایشان متفاوت باشد. در نتیجه ابعاد بالش و میزان ضخامت ان باید به شکلی باشد که برای فرد مشکلی را ایجاد نکند. برای مثال خانم ها فاصله بین گردن و شانه هایشان کوتاه تر و وظریف تر از آقایان است. به همین دلیل است که بالش های طبی در ابعاد و سایز های مختلف تولید شده و به افراد توصیه می شود که در هنگام خرید به ابعاد تعیین شده توسط شرکت تولید کننده دقت کنند.

دوماً باید از متریال با کیفیت تولید شده باشند.

بالش جزء کالاهایی است که شما در طول خواب شبانه از آن استفاده می نمایید و مدت زمان تقریباً طولانی پوست صورت، سر و موهایتان روی آن ها قرار داد. در نتیجه ضروری است که شما از یک بالش با متریال با کیفیت و بدون آلودگی استفاده نمایید. پارچه روی بالش در صورتی که کیفیت نداشته باشد و از مواد غیر استاندارد تولید شده باشد می تواند منجر به بروز حساسیت هایی در نواحی پوست و مو شود.

از سوی دیگر نیز مواد اولیه داخل بالش نیز بهتر است که از بهترین گزینه ها انتخاب شده باشد که مورد تایید متخصصین و پزشکان باشد. برای مثال مموری فوم از جمله متریالی است که می توانید با خیالی آسوده از آنها استفاده نمایید. 

 

دلایل انتخاب بالش مناسب

انتخاب و استفاده از انواع بالش های طبی مناسب دلایل مختلفی دارد از جمله این که :

  • بالش غیر استاندارد موجب گردن درد و گرفتگی در عضلات و اسپاسم خواهد شد. در نتیجه ضرورت دارد که شما انتخاب هوشمندانه داشته باشید.
  • بالش غیر استاندارد باعث درد در نواحی مهره های گردن و کتف شده و باعث می شود در طول روز درد های شدیدی را تجربه نمایید. حتی آسیب به مهره های گردنی در بلند مدت می تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد.
  • متریال و بافت بالش های غیر استاندارد کیفیت مناسبی نداشته و موجب می شود که نتوانید خواب عمیقی را تجربه نمایید.
  • بالش های طبی استاندارد متناسب با وزن سر هر فردی دچار فرورفتگی می شوند و همین عامل باعث می شود که سر و گردن شما در راحت ترین حالت خود قرار گیرد. همین عامل به عملکرد بهتر دستگاه تنفسی شما نیز کمک می کند. 

بالش طبی نرم بهتر است یا سفت؟

بالش های طبی در حال کلی به دو نوع SOFT , HARD  تولید می شوند. بالش های نرم را معمولاً برای کسانی توصیه می کنیم که به صورت طاق باز می خوابند. اما بالش طبی سفت بهترین گزینه برای کسانی است که به پهلو چپ یا راست می خوابند. این بالش ها به دلیل بافت سفتی که دارند باعث می شوند فشاری به بخش عضلات شانه و ستون فقرات شما وارد نشود. در نتیجه شرایط خواب بهتری برای شما فراهم می آورند.

برای مثال آقایان به دلیل این که استخوان بندی درشت تری دارند و فاصله بین گردن و شانه هایشان طول بیشتری دارد نیاز است که بالش طبی سفت تر انتخاب نمایند.

نتیجه گیری

در این مقاله بسیاری از نکات مهمی که باید در هنگام خرید بالش طبی مناسب در نظر داشته باشید را آورده ایم. در مواردی مشاهده می شود که افراد بدون تحقیقات لازم اقدام به خرید می کنند و برند های متفرقه کالای غیر استاندارد در اختیار آن ها قرار می دهد. در نهایت شاهد بروز مشکلات جدی تر خواهیم بود. 

در بخش های گذشته نکاتی که در اختیار شما قرار گرفت تا حد زیادی می تواند در هنگام به شما کمک کند که گزینه مناسبی را خریداری نمایید. 

 

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید