تمامی مزایا و فواید گرما درمانی (حرارت درمانی)

تمامی مزایا و فواید گرما درمانی (حرارت درمانی)
گرما به دلیل تاثیرات آرام بخش و تسکین دهنده یکی از نیاز های اولیه بشر به شمار می‌رود. حرارت از دیر باز در درمان درد موثر بوده و بر اساس مستندات موجود، استفاده از حرارت برای تسکین درد به صد ها سال پیش باز می گردد. شواهد نشان می دهد که این روش درمان توسط بقراط حکیم در دنیای غرب رواج یافته است . حرارت درمانی روشی موثر برای کاهش درد و به خصوص درمان انواع کمر درد شناخته شده است. در ادامه به بررسی مزایای حرارت درمانی می‌پردازیم.

هنگامی که بافتی از بدن را گرم می‌کنیم مویرگ ها انبساط یافته و خون بیشتری در موضع جریان می یابد که این پدیده موجب جذب مایعات اضافی درون سلولی و در نتیجه کاهش فشار در مفاصل می گردد. بهینه سازی این چرخه به طرز قابل توجهی در درمان رماتیسم های مفصلی ،آرتروز و غیره موثر است .علاوه بر این از حرارت درمانی به عنوان مسکن و آرام بخش برای کاهش درد های رماتیسمی و عصبی استفاده می شود . همچنین حرارت، تاثیر ضد اسپاسم روی ماهیچه های بدن دارد و موجب تخفیف دردهای احشایی شکم و گرفتگی عضلانی می شود . گرمایش درمانی حرارت به دلیل اثرات تسکین دهنده و آرام بخش حتی از دوران ما قبل تاریخ یکی از نیاز های اصلی بشر بوده و یکی از راهکار های موثر به شمار می آید که موجب تسکین انواع درد و ایجاد آرامش در بیمار می شود . با توجه به آثار این نوع درمان حرارت درمانی از روش هایتسکین دردهای موضعی شناخته شده است. از روش های آسان و سریع و بی خطر حرارت درمانی استفاده از تشکچه های برقی به منظور ایجاد گرما در بخش های مختلف بدن است.

میدان الکترو مغناطیسی (EMF)چیست ؟

EMF به معنای خطوط نامرئی نیرو است که دستگاه های الکتریکی را در بر می گیرد . تشکچه های برقی امسیگ به دلیل فن آوری منحصر به فرد، تشعشعات مغناطیسی بسیار کمی را ایجاد می نمایند. توجه به ایمنی از برجسته ترین مزایای طراحی تشکچه های برقی امسیگ می باشد. جدید ترین فن آوری سیم کشی تشکچه های برقی امسیگ به دلیل به کار گیری سیم های انعطاف پذیر ،کنترل کننده حرارت وبا کیفیت بودن اجزای به کار رفته در دستگاه از میزان ایمنی برخوردار هستند . با استفاده از جدید ترین روش سیم کشی این دستگاه میدان مغناطیسی بسیار کمی ایجاد می نماید. توزیع یکنواخت حرارت تشکچه های برقی امسیگ جهت کاربرد در اعضای مختلف بدن که حرارت درمانی در آن ها موثر است ،طراحی شده اند . این دستگاه ها بخش وسیعی از بدن را جهت حرارت درمانی در بر میگیرند و بر خلاف دستگاه های گرمادهی سنتی، حرارت را به طور یکسان در بخش مورد نظر توزیع می نمایند.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید