راهنمای خرید بهترین دستگاه فشار خون

راهنمای خرید بهترین دستگاه فشار خون
بهترین مدل های دستگاه فشار خون در برند های مختلف وجود دارند که باید در ابتدا ویژگی های بهترین دستگاه فشار سنج خانگی را بشناسید تا بتوانید در هنگام خرید به آن ها توجه داشته باشید. دقیق ترین دستگاه فشار خون نیاز است سیستم های دقیقی برای آن ها تدارک دیده شده باشد تا نتیجه واقعی تری برای افراد ارائه گردد.

انتخاب نوع دستگاه فشارسنج بر اساس کاربرد آن

فشارسنج ها دارای انواع مختلفی هستند که نیاز است پیش از خرید نسبت به آن ها توجه داشته باشید. فشار سنج های عقربه ای و دیجیتالی دو نوع مختلف این دستگاه هستند.

فشار سنج عقربه ای نسبت به فشار سنج دیجیتالی تا حدودی از دقت بالاتری برخوردار است و بسیاری از متخصصین در مطب هایشان از آن استفاده می کنند. اما فشار سنج های دیجیتالی در مصارف خانگی کاربرد دارند. زیرا که افراد عادی از تخصص و تجربه کافی در زمینه دریافت فشار ندارند و نیاز است که از یک سیستم هوشمند استفاده کنند. در  خرید فشارسنج امسیگ یا سایر فشار سنج ها به موارد زیر دقت کنید.

دقت اندازه گیری فشار خون

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید دستگاه فشارسنج خون خانگی این است که دقت اندازه گیری فشار خون باید بالا باشد. در غیر این صورت نمی توان به نتایج آن امیدوار بود. زیرا نیاز است که بسیاری از اطلاعات مورد نیاز فیزیکی افراد در دست متخصصین باشد تا بتوانند براساس آن تشخیص های پزشکی داشته باشند.

اگر فشار خون به درستی تعیین نگردد روند تشخیص و درمان با مشکلاتی همراه خواهد بود.

قابلیت ذخیره سازی اطلاعات

یکی از امکاناتی که بسیاری از انواع دستگاه های فشار سنج دارند، قابلیت ذخیره سازی اطلاعات است. در واقع افراد می توانند چندین نتیجه ارزیابی فشار خون را در حافظه دستگاه نگه دارند و در صورت نیاز به آن ها بازگردید و از تاریخچه دستگاه آن را بخوانید.  این امکان در فشارسنج عقربه ای وجود ندارد.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش برخی از دستگاه های فشار سنج دیجیتالی بزرگ تری از سایر دستگاه ها است. به همین دلیل اعداد به وضوح و دقیق نمایش داده می شوند. در نتیجه کسانی در سنین بالایی هستند به راحتی می توانند این اعداد را خوانده و از نتیجه فشار خون خود آگاه گردند.

فشارسنج امسیگ Bo16

نحوه شارژ شدن دستگاه فشارسنج

به طور عمده راهکارهای مختلفی برای شارژ کردن یک دستگاه فشار سنج وجود دارد. استفاده از باطری و آداپتور دو شیوه برای انتقال انرژی به یک دستگاه و استفاده از آن می باشد.

در برخی از دستگاه ها صرفاً امکان استفاده از باتری در آن ها وجود دارد. اما در مواردی نیز برند های مختلف امکانی را فراهم کردند که برخی از دستگاه هایشان علاوه بر باطری از آداپتور نیز بهره مند باشند. در نتیجه افراد می توانند دوشاخه برق این دستگاه را به پریز متصل کرده و به صورت مستقیم از برق شهری استفاده کنند.

این گزینه در اغلب موارد برای دستگاه هایی تدارک دیده شده است که دارای نور صفحه هستند و حتی دستگاه سخنگو می باشد. این موارد به دلیل این که استفاده از انرژی را در دستگاه افزایش می دهند نیاز است که از منبع برق شهری استفاده گردد.

بیشتر بخوانید: علائم فشار خون بالا عصبی

قیمت دستگاه فشار خون

قیمت هایی که برای خرید دستگاه های فشار سنج تعیین می شود کاملا بستگی به امکانات آن دارد. در واقع زمانی که دستگاه ها از سیستم های هوشمند پیچیده تری برخوردار باشند قطعاً اطلاعات بیشتری در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند در نهایت شاهد هستیم که به موازات افزایش امکانات دستگاه هزینه های بیشتری را دارد.

از سوی دیگر نیز کیفیت متریال اولیه و کیفیت ساخت نیز کاملاً در این زمینه اثر گذار خواهد بود.

معمولاً دستگاه هایی که این روزها در بازار وجود دارد، از تکنولوژی های به روز استفاده می کنند. البته هزینه آن ها نیز نسبت به دستگاه های قدیمی تر و کلاسیک بیشتر است.

خوش بختانه یکی از مهم ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد این است که برند های مختلف برای این که مشتریان با هر میزان بودجه بتوانند آن ها را خریداری کنند هزینه های مختلفی برای دستگاه هایشان در نظر می گیرند. در نتیجه شما از هر برندی که بخواهید خرید کنید قطعا یک دستگاه با هزینه بودجه شما برنامه ریزی شده است.

بهترین مدل های دستگاه فشار خون

بهترین مدل های دستگاه فشار خون برند امسیگ به شرح زیر است:

فشارسنج بازویی دیجیتال امسیگ مدل BO18

فشارسنج امسیگ bo18  برای دو کاربر نتایج فشار سنجی را ثبت کرده و بعدها می توانید به حافظه دستگاه مراجعه کنید. نور پس زمینه دستگاه کمک می کند که در شب به راحتی اعداد روی دستگاه را بخوانید. در نتیجه نیازمند نور اتاق نخواهید بود.

فشارسنج بازویی امسیگ BO18

فشارسنج بازویی دیجیتال امسیگ مدل BO20

فشارسنج امسیگ bo20 همچون تمامی انواع دیگر فشارسنج های برند امسیگ قابلیت تشخیص آریتمی قلبی را داشته و در صورتی که قلب به صورت منظم کار نکند این دستگاه همچون نوار قلب عمل می کند و هشدارهای لازم را خواهند داشت.

فشارسنج بازویی دیجیتال امسیگ مدل BO44

کاف فشارسنج امسیگ bo44 مثل تعداد دیگری از فشارسنج های این برند ایکس لارج بوده و افرادی که بازوان بسیار بزرگی دارند نیز می توانند از آن استفاده کنند.  علاوه بر آن هشدار عدم رعایت نکات مهم در هنگام ارزیابی فشار نیز به فرد ارائه می گردد تا بدن شان را در فرم خاصی نگه دارند.

فشارسنج بازویی دیجیتال امسیگ مدل BO77

با این دستگاه فشار خون را کاملاً اتوماتیک و دیجیتالی بررسی کنید. زمانی که کاف فشارسنج امسیگ bo77  اطراف بازو بسته می شود دستگاه به صورت خودکار کاف را باد می کند. در یک مرحله باد کردن کاف متوقف شده و افراد می توانند نتیجه را به صورت کاملاً دقیق مشاهده کنند.

فشارسنج مچی دیجیتال امسیگ مدل BW25

حافظه این فشار سنج مچی تا 180 مورد جایگاه ثبت نتیجه دارد. فشارسنج امسیگ bw25 را به راحتی می توانید روی مچ بسته و روند ارزیابی فشار خون را بررسی کنید. این دستگاه سخنگو نیز دارد و کمک می کند که به صورت صوتی از فشار خود آگاه شوید.

نکات مهم در انتخاب دستگاه فشار خون

نیاز است که پیش از اقدام برای خرید به نکاتی توجه نمایید. از جمله:

  • چه کاربردی دارد
  • چه امکاناتی دارد
  • هزینه آن چقدر است
  • هزینه آن با امکاناتش مطابقت دارد
  • آیا نیاز شما را می تواند برآورده سازد
  • آیا کاربری آن ساده است یا این که پیچیدگی های زیادی برای آن طراحی شده است

انتخاب بهترین دستگاه فشار خون در نتیجه ی آگاهی از تمامی امکانات انواع دستگاه ها و اطلاعات مرتبط با آن ها حاصل می گردد در نتیجه نیاز است که در ابتدا تمامی این موارد بررسی کرده و در نهایت به انتخاب بپردازید.

خرید دستگاه فشارسنج

امروزه با توجه به مشغله زیاد و ترافیک، علاوه بر خرید حضوری می‌توانید از طریق اینترنتی و از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید دستگاه فشار سنج کنید. امروزه برند های متفاوتی اقدام به تولید این دستگاه می کنند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه خود مناسب ترین دستگاه را انتخاب نمایید.

نكاتی كه باید قبل از خرید دستگاه اندازه گیری فشار خون به آن دقت كرد

میزان حافظه فشار سنج دیجیتال

میزان حافظه نگهداری اطلاعات بسیار مهم است . اكثر موارد بهتر است فشار سنج شما توانایی نگهداری حداقل یك ماه اطلاعات اندازه گیری شده را داشته باشد .

ضمانت نامه فشار سنج

در هنگام خرید فشار سنج دیجیتالی به ضمانت نامه آنها نیز توجه كنید و بفهمید که آیا خدمات پس از فروش دارند یا خیر. بعد از اطمینان حاصل کردن از خدمات ضمانت نامه فشار سنج اقدام به خرید آن کنید.

فشار سنج دیجیتال مچی یا بازویی؟

استفاده از فشار سنج مچی راحت تر از فشار سنج بازویی است ولی توجه داشته باشید كه فشار اندازه گیری شده از روی بازو دقیق تر از مچ است .

دقت فشارسنج دیجیتالی اقدام به خرید فشار سنج هایی کنید که دارای تاییدیه از سازمانهای معتبر پزشكی جهان هستند و دقت آنها تضمین شده است. این فشار سنج ها امكاناتی از جمله تشخیص آریتم قلبی ( نامنظمی عملكرد قلب) و میزان ضربان قلب نیز دارند . كلیه فشار سنج هایی که دارای تاییدیه آمریكا FDA ، ISO ، CE اروپا پزشكی و.... هستند، دقت بالایی دارند و بسیار مورد اطمینان هستند.

میزان باطری فشار سنج دیجیتال

میزان موجود بودن باطری و دوام آن نیز بسار مهم است و اینكه آیا باطری های این دستگاه را پس از اتمام دوره عمرشان می توان تهیه كرد یا خیر . نداشتن باطری باعث می شود كه هنگام استفاده فشار سنج را به برق وصل نمایید . فشار سنج های خوب دارای باطری آلكا لاین می باشند كه در بازار موجود است و آداپتور همراه دارد كه در مواقع ضروری بتوان از برق استفاده كرد .

كاف دستگاه فشار سنج

به اندازه كاف فشار سنج توجه داشته باشید . اندازه كاف نادرست باعث نشان دادن فشار نادرست توسط دستگاه می شود.

قیمت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید فشارسنج قیمت آن است. توجه داشته باشید که فشارسنج گران قیمت تر دلیل بر دقیق تر بودن یا بهتر بودن نیست. بنابراین در هنگام خرید فشارسنج قیمت را ملاک بهتر بودن در نظر نگیرید.

صفحه نمایش

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار در خرید فشارسنج اندازه صفحه نمایشگر آن است. صفحه نمایش فشارسنج باید به خوبی دیده شود و عددی که نشان می دهد در اندازه مناسب و واضح باشد تا دچار اشتباه نشوید.

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید