آنفولانزا چیست و چگونه درمان می شود؟

آنفولانزا چیست و چگونه درمان می شود؟
ویروس آنفولانزا با بیماری سرماخوردگی با تفاوت‌هایی همراه است که نیاز به آگاهی از این دسته از تفاوت‌ها دارید. در این مقاله قرار است که اطلاعات تکمیلی را درباره این بیماری ارائه داده و علائم آن را برایتان شرح دهیم.

آنفولانزا چیست و چگونه درمان می‌شود؛ از جمله پرسش‌های پرتکراری است که باید پاسخ دقیق و موثقی برای آن بیابید. زیرا درمان آنفولانزا یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که تمامی مبتلایان به این عارضه باید نسبت به انجام آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. در صورتی که این بیماری یا عارضه یا ویروس یا هر نامی که برای آن در نظر گرفته‌اید سریعاً درمان نشود، می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان افراد را دچار ضعف بدنی شدیدی کند. در ادامه این مقاله قصد داریم که عمده اطلاعاتی را در خصوص این بیماری و شیوه درمان آن در اختیارتان قرار دهیم.  

بیماری آنفولانزا چیست؟

آنفولانزا، Influenzas یا Grippe یک نوع بیماری است که از نوعی ویروس و به شکل واگیردار در بین افراد منتقل می شود.  

حتماً تجربه داشته اید که در فصول پاییز و زمستان با علایم و عارضه های این بیماری مواجه شوید و نیازمند مراجعه به بیمارستان باشید و روند درمانی آن را پیگیری کنید. ویروس این بیماری تاثیر مستقیمی روی مخاط بینی، گلو و ریه اشخاص دارد و اولین علائم در همین نقاط جسمانی ظاهر می شوند.

متاسفانه باید گفت سن ابتلا به این ویروس محدودیت ندارد و حتی نوزادان و افراد بزرگسال نیز امکان ابتلا به این بیماری را دارند. به همین دلیل افراد به دنبال سریع‌ترین راه درمان آنفولانزا هستند تا عوارض آن، اثرات منفی کمتری روی آن ها داشته باشد و از بروز خطرات جدی‌تر پیشگیری گردد. یکی از این راه ها استفاده از دستگاه بخور امسیگ یا سایر برندهای معتبر است تا ریه ها را مرطوب نماید.

علائم آنفولانزا

این بیماری دارای علائم و نشانه‌های به شرح زیر است:

  • احساس درد در ناحیه بدنی و جسمانی
  • احساس درد ناحیه سر و پیشانی
  • احساس درد در بخش گلو
  • ایجاد گرفتگی و احتقان در ناحیه بینی
  • عطسه کردن
  • سرفه کردن
  • آبریزش بینی("روش های درمان آبریزش بینی" را در این مقاله بخوانید.)
  • آبریزش از ناحیه چشم و قرمزی آن
  • بی حالی و احساس ضعف شدید در برابر هر نوع تحرک بدنی و جسمانی
  • تب و لرز؛ احساس گرگرفتگی و داغ شدن بدن در عین اینکه فرد بدن سردی دارد  
  • تجربه اسهال و استفراغ در فرد

علائم آنفولانزا

درمان آنفولانزا

درمان آنفولانزا در خانه، ضرورتاً باید در کنار سایر تکنیک‌های درمانی و تخصصی پزشکی انجام شود. بنابراین باید توجه داشته باشید که تکنیک‌های ذکر شده در این نوشتار نباید جایگزین درمان‌های پزشکان متخصص باشد؛ بلکه صرفاً به عنوان تکنیک‌های مکمل در اختیار افراد قرار می‌گیرند. آنتی بیوتیک‌ها و سایر داروهای اختصاصی برای سرماخوردگی باید در کنار درمان‌های خانگی مورد استفاده قرار گیرند.  

طول درمان بیماری آنفولانزا

مدت زمانی که دوره آنفولانزا طول می‌کشد تا بهبودی حاصل گردد 5 تا 7 روز است. به همین دلیل نیاز است که این دوره طی گردد تا بهبودی حاصل شود.

افرادی که در این دوره چند روزه، مراقبت‌های پزشکی را در کنار راهکارهای خانگی انجام می‌دهند از شدت گرفتن علائم جلوگیری کرده و کمک می‌کنند روند بیماری به طور طبیعی پیش برود.

بیشتر بخوانید: تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا

درمان آنفولانزا

مراقبت های خانگی برای درمان آنفولانزا

از درمان‌های خانگی آنفولانزا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خوب استراحت کنید

در ابتدا نیاز است که مدت زمان چند روزه را به استراحت در خانه بپردازید. زیرا همانطور که گفته شد، باید صبوری داشته باشید تا مدت زمان پیک این بیماری به اتمام برسد.

  • مایعات بنوشید

برای مثال نیاز است که از آبمیوه‌های طبیعی مخصوصاً آن دسته از نوشیدنی‌های حاوی ویتامین سی استفاده کنید. نوشیدنی‌ها و مایعات به جبران آب دفن شده بدن کمک می‌کنند و در عین حال خروج ویروس بهتر انجام می‌شود. به همین دلیل است که توصیه تمامی پزشکان این است که دریافت مایعات و نوشیدنی‌های با کیفیت و طبیعی به طور منظم انجام شود.

  • سوپ، آب گوشت و غذاهای مقوی بخورید

برنامه‌های غذایی چرب می‌تواند تا حد زیادی به تحربک گلو و ریه بینجامد و در نهایت روند بهبود کندتر شده و علاوه بر آن علائم این بیماری نیز تشدید خواهد شد. به همین دلیل داشتن برنامه غذایی مناسب تا حد زیادی روند بهبودی را سرعت می‌دهد.

سوپ و آب گوشت و سایر غذاهای مقوی و آبکی و غیر چرب بهترین گزینه برای مبتلایان به آنفولانزا می‌باشند.


از امسیگ تهیه کنید: خرید کیسه آب گرم امسیگ با کیفیت عالی


آنفولانزا

  • با مصرف مکمل ها، بدن خود را تقویت کنید

مکمل‌های تقویتی از جمله ویتامین سی و قرص‌های ویتامین روزانه که متناسب با جنس و سن در داروخانه‌ها وجود دارند تا حد زیادی به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

  • بخور دهید

توصیه اکید این است که همواره با بهترین دستگاه‌های رطوبت ساز بخور دهید. به طور کلی هرگز نمی‌توان یک شیوه را به عنوان بهترین درمان برای آنفولانزا انتخاب نمود. بلکه نیاز است که مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و راهکارها به کار گرفته شده تا سریعاً اثر درمانی آن‌ها آشکار شود. مثلاً بهتر است که در طول درمان آنفولانزا فضای محل خانه را مرطوب نگه دارید.

دستگاه‌های بخور دارای برندهای مختلف هستند که توصیه می‌کنیم در هنگام خرید نسبت به کیفیت و امکانات آن دقت بیشتری داشته باشید. استفاده از دستگاه بخور برای ایجاد فضایی مناسب جهت بهبودی به کار گرفته می‌شود. در صورت نیاز می توانید از دستگاه بخور صورت امسیگ هم استفاده کنید.

  • آب نمک غرغره کنید

نمک از جمله مواد غذایی است که می‌تواند به بهبود وضعیت مخاط در گلو و ویروس‌ها و میکروب‌های موجود در بخش دهان و بینی کمک کرده و آن‌ها را کاهش دهد.

برای مثال کسانی که در ناحیه بینی و گلو دچار التهاب شده‌اند و به اصطلاح در آن ناحیه عفونت وجود دارد با غرغره کردن آب و نمک می‌توانند علائم ناشی از خلط گلو را کاهش دهند.

روش‌های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا

از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که در جهت پیشگیری از این بیماری به کار گرفته می‌شود، تزریق واکسن آنفولانزا است. در نتیجه کسانی از این واکسن استفاده می‌کنند به راحتی در برابر این ویروس مقاوم شده و احتمال ابتلا در آن‌ها نزدیک به صفر درصد می‌باشد. اما در صورت ابتلا به این ویروس نیاز است که در ابتدا خوب استراحت کنید و با رعایت نکاتی مهم و به کارگیری روش‌های درمان آنفولانزا مدت زمان بهبودی را سرعت ببخشید.

از دیگر راه‌های پیشگیری این است که در فصول پاییز و زمستان همواره از ارتباط داشتن با افراد مبتلا پرهیز کنید و همواره دمای منزل خودتان را متعادل نگه دارید.

نتیجه گیری

در این نوشتار از مجموعه مقالات آموزشی در تیم امسیگ تلاش مان بر این بود که بتوانیم اطلاعات مناسب و کاربردی در زمینه بیماری آنفولانزا و روش‌های درمان و پیشگیری آن در اختیارتان قرار دهیم.

یکی از این تکنیک‌ها استفاده از دستگاه بخور است که خوشبختانه با توجه به دستگاه‌های باکیفیتی که در بازار وجود دارد به راحتی می‌توانید خرید موفقیت آمیزی را داشته باشید.

توصیه می‌کنیم به لیست دستگاه‌های بخور برند امسیگ در همین وبسایت مراجعه کرده و کیفیت آن‌ها را مقایسه کنید.

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید