کمپین شب یلدا 1402

کمپین شب یلدا 1402
در طولانی‌ترین شب سال که در فرهنگ ایرانی به شب یلدا معروف است تیم رهروان ایساتیس به عنوان نماینده انحصاری برند امسیگ در تلاش بوده است که این آیین کهن ایرانی را پاس بدارد.

در همین راستا برنامه هایی در جهت پاسداشت این شب باستانی انجام شده است که در ادامه بخش هایی از گزارش تصویری آن را مشاهده خواهید نمود:

در این کمپینی که به مناسبت شب یلدا برگزار گردید، تمامی عزیزانی که به مرکز ایران نژاد مراجعه نمودند در صورت تمایل برای آن ها پایش سلامت انجام گردید. از سوی دیگر نیز مدیریت محترم این مجموعه برای مشتریان عزیز تخفیف های 15 درصدی در نظر گرفتند که سبب استقبال بی نظیر مشتریان و علاقه مندان به استفاده از محصولات برند امسیگ شد.

شب یلدا یا شب چله یکی از آیین های کهن ایرانی است که در بین ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد؛ زیرا در این شب خانواده های ایرانی در خانه بزرگان جمع شده و گاهاً جشن های مفصلی را برپا می کنند.

در این مناسبت به دلیل این که بلند ترین شب سال محسوب می شود، تمامی اعضای خانواده در کنار هم مهمانی برگزار می کنند و با خوراکی های ایرانی جشن‌شان را می گیرند. انار و هندوانه دو میوه اصلی برای این شب هستند.

شاهنامه خواندن جزء کارهایی است که در شب یلدا از سوی بزرگان خانواده انجام می ‌شود و افراد خردسال از این آموزه‌ ها استفاده می کنند.

علاوه بر شاهنامه خوانی، شعر و تفأل به حافظ از کارهای سنتی است که می تواند فضای دورهمی را جذاب و خاطره انگیز کند. بسیاری از افراد اعتقادات قوی نسبت به فال حافظ دارند. همین امر سبب می شود که با این کار افراد حس امید و شادی را تجربه کنند.

برخی از افراد که عزیزان گذشته خود را از دست داده اند در غروب این روز به مزار درگذشتگان خود رفته و ساعاتی را در مزار آن ها می گذرانند. این کار از اعتقاد به زنده بودن و حاضر بودن ارواح درگذشتگان فرهنگ و سنت ایرانی نشات می گیرد.

در شب یلدا بسیاری از خانواده های سنتی ایرانی دور کرسی می نشینند و خاطرات گذشته را برای یکدیگر تعریف می کنند. به همین دلیل باعث می شود که خانواده پیوند مستحکم تری با هم پیدا کنند و در طی سال پیش رو خاطرات جذاب تری برای یکدیگر بسازند.

در شب یلدا یک غذای ایرانی مثل سبزی پلو با ماهی روی سفره های ایرانی قرار می گیرد و هر کدام از این موارد می تواند نشانه ای از یک مفهوم ایرانی باشد.

در انتهای پاییز و ابتدای زمستان مراسم شب یلدا دارای مفاهیم کهن ایرانی است که ریشه های آن را می توان در داستان های اسطوره ای ایرانی آن را جستجو نمود. برای مثال خوردن انار می تواند یادآوری این نکته باشد که روزی زمستان تاریک و سرد به اتمام خواهد رسید و به روشنایی و گرما تابستان خواهیم برسید.

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید