روش داشتن یک زندگی سالم

روش داشتن یک زندگی سالم
10 روش ثابت شده برای داشتن زندگی سالم تر و طولانی تر

1. پیاده روی راهی برای داشتن زندگی سالم

گرت جونز، مدیر مرکز فعالیت کانادایی می گوید: "حتی اگر شما 50 سال دارید، حداقل 3 بار در هفته پیاده روی کنید."

2. خوردن ماهی برای داشتن زندگی سالم

کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی به یک سوم، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و بسیاری از بیماری های دیگر، حداقل یک یا دو بار در هفته ماهی بخورید. چربی های امگا 3 موجود در ماهی برای سلامتی بسیار مفید هستند.

3. بلند کردن وزنه و داشتن زندگی سالم

دانشمندان بر این باور بودند که بین داشتن عضله و پیری رابطه ای وجود ندارد. اما در تحقیقاتی که در سال 1990 توسط موسسه August Krogh در دانمارک صورت گرفت به این نتیجه رسیدند که بلند کردن وزنه دو بار در هفته تاثیر زیادی بر سلامتی و طول عمر فرد دارد.

خواب کافی نیز تاثیر زیادی در بهبود کیفیت زندگی شما دارد. با استفاده از بالش های طبی به کیفیت خواب و زندگی خود بیفزایید.

4. داشتن حیوان خانگی

بر اساس تحقیقاتی در مجله انجمن جراحان آمریکایی، سالمندانی که حیوان خانگی نداشتند افسرده تر از سالمندانی بودند که حیوان خانگی داشتند. سیندی آدامز، استاد و متخصص پیوند انسان و حیوان در دانشکده دامپزشکی انتاریو در گولف بیان می کند: "داشتن حیوان خانگی ذهن را مجبور می سازد که بر چیزی غیر از خود تمرکز کند و همین امر مانع از افسردگی و پیری ذهن می شود."

5. افزودن مکمل ها به رژیم غذایی

کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به ضعف و آلزایمر شود، بنابراین از کافی بودن این ویتامین در رژیم غذایی خود اطمینان حاصل نمایید. از طرفی کمبود کلسیم و منیزیم نیز برای استخوان ها بسیار ضروری هستند.

6. ترک سیگار و شروع یک زندگی سالم

طبق گزارشی در مجله پزشکی بریتانیا، اگر شما سیگار را در سن 30 سالگی ترک کنید، با رژیم غذایی مناسب می توانید برای بقای عمر با افراد غیر سیگاری رقابت کنید. دکتر نیل سوزکین، متخصص قلب و عروق در مرکز علوم بهداشت لندن در انتاریو، می گوید: "کسانی که پس از حمله قلبی، سیگار را ترک کرده اند، احتمال حمله مجدد را 30 درصد کاهش داده اند.

7. به چالش کشیدن ذهن

آنجلا تروئر، روانشناس متخصص پیری و حافظه در مرکز مراقبت های جراحی Baycrest در تورنتو، می گوید: "تحریک فعالیت های ذهنی، مانند خواندن یک کتاب چالش برانگیز و یا انجام یک فعالیت ذهنی چالش برانگیز، باعث می شوند فرد در سنین پیری دچار زوال عقل نشود." از امروز یک بازی ذهنی را شروع کنید.


برای مشاهده و خرید انواع دستگاه بخور روی آن کلیک کنید.


8. خوشبین بودن

استرس موجب تغییرات فیزیولوژیکی بدن است که در این شرایط بدن آدرنالین و کورتیزول را ترشح نمی کند. عدم ترشح این هورمون ها باعث می شود که بدن توان مقابله با خطر را نداشته باشد و به سیستم ایمنی بدن، قلب و مغذ آسیب وارد شود. طی تحقیقاتی بر روی 660 نفر نشان داده شد که افرادی که خوشبین تر بودند حدود 7 سال و نیم از افراد بدبین طول عمر بیشتری داشتند.

9. وقت گذاشتن با دوستان

توماس گلاس، استاد دانشکده جان سلام هاپگینز بلومبرگ در بالتیمور، بر روی 3000 نفر که در سن 65 سالگی و بالاتر بودند به مدت 13 سال تحقیق کرد. در پایان این تحقیق این نتیجه را منتشر کرد که: "تعاملات اجتماعی با کاهش کلسترول و کاهش فشار خون بر افزایش عمر تاثیر می گذارند."

10. کمک به دیگران

از شرکت کنندگان در یک مطالعه در دانشگاه یورو خواسته شد که برای دیگران مفید باشند و به میزان چند دقیقه در روز به دیگران کمک کنند. پس از گذشت 6 ماه، شرکت کنندگان نسبت به سایر افراد احساس عزت نفس و خوشبختی بیشتری داشتند.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید