انواع تشک های مواج و نکات مربوط به آن ها

انواع تشک های مواج و نکات مربوط به آن ها
در این مقاله به بررسی انواع تش های مواج و پمپ هوای آن ها پرداختیم؛ اگر می‌خواهید بدانید بهترین تشک مواج برای استفاده ی روزمره کدام است با ما همراه باشید.

انواع تشک های مواج

تشک های مواج در 3 نوع موجود می باشندکه در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم.

1. تخم مرغی

تشک مواج تخم مرغی از لحاظ ظاهری، به صورت شانه ی تخم مرغ می باشند. تحمل وزن در این نوع از تشک ها بین 110-90 کیلوگرم می باشد. برای کسانی که به بیماری زخم بستر از درجه 1 یا 2 دچار شده اند، مناسب می باشد. قیمت تشک مواج تخم مرغی کمتر می باشد

2. سلولی

 تشک مواج سلولی از لحاظ ظاهری به صورت لوله هایی که در کنار هم چیده شده اند، می باشد. تحمل وزن در این نوع از تشک ها بین 145-120 کیلوگرم می باشد. برای کسانی که به بیماری زخم بستر از درجه 2 به بالاتر دچار شده اند، مناسب می باشد. قیمت آن از نوع تخم مرغی بیشتر می باشد. 

3. سنسوری 

تشک مواج سنسوری از لحاظ ظاهری همانند تشک مواج سلولی است. قابلیت تحمل هر وزنی را دارد. برای کسانی که زخم بسترشان خیلی پیشرفت کرده باشد مناسب می باشد. قیمت آن نسبت به دو نوع دیگر خیلی بیشتر می باشد.


برای مشاهده محصولات تشک برقی گرمایی روی آن کلیک کنید.


بهترین تشک مواج برای استفاده ی روزمره

برخی تشک های مواج را با عناوینی چون تشک های هوا یا تخت هوا می شناسند. ولی همه ی آنها در ویژگی های زیر مشترک هستند:

1. ارزانی

2. قابل حمل بودن

3. دوام

تشک های مواج در انواع مختلفی وجود دارند، که هرکدام باتوجه به نیاز مشتری مورد استفاده قرار می گیرند. باید توجه داشت که مهم ترین گزینه برای انتخاب تشک مواج، در جهت رسیدن به یک خواب راحت است.

نکات مهم برای خرید تشک مواج

1. بودجه

ممکن است در هنگام خرید تشک مواج گران ترین آنها مورد توجهتان قرار گیرد. ولی نکته ی مهم این است که با توجه به نوع نیازی که دارید، خریدتان را انجام دهید، تا مجبور به پرداخت هزینه ی اضافی نشوید.

2. سایز

تشک های مواج در سایز و اندازه های مختلفی وجود دارند. انتخاب سایز تشک بستگی به هدف استفاده و فضایتان دارد. که می تواند ارتفاع آن از زمین بسیار زیاد و یا خیلی کم باشد.

3. نوع استفاده

در هنگام خرید باید با توجه به نوع استفاده، تشک مواج مورد نظر خود را انتخاب کنیم.


مشاهده محصولات دستگاه بخور و رطوبت ساز


تشک مواج و بستر دائمی 

اگر بخواهید به عنوان یک بستر دائمی از تشک مواج استفاده کنید، ترجیح می دهید که در سایز بزرگ باشد. البته ویژگی های دیگری چون وجود قاب برای تشک مواج جهت جلوگیری از تماس مستقیم تشک مواج با زمین سرد و ... وجود دارد تا به راحتی بتوانیم از آن استفاده کنیم. البته تشک های مواج دائمی گران تر از انواع دیگر هستند. ولیکن باز هم قیمت آنها نسبت به تشک های بهاری یا فوم کمتر است.

تشک مواج و بستر مهمان

  یکی از ویژگی های مهم تشک های مواج، قابلیت تبدیل آن ها به یک تشک بزرگتر با توجه به مهمانتان است. بدین صورت که با کنار هم قرار دادنشان، آن را به یک تشک مواج بزرگ تبدیل کنید و یا بالعکس.


پیشنهاد امسیگ: خرید بالش طبی


انواع پمپ هوای تشک خارجی 

پمپ های خارجی

به صورت دستی هستند که به پاها برای پر کردن تشک نیاز است. این پمپ ها بسیار ارزان هستند و امکان خراب شدنشان بسیار زیاد است.

پمپ های داخلی

در این نوع پمپ امکان تنظیم فشار هوای تشک توسط یک دستگیره وجود دارد و به راحتی در مدت زمان کمی می توان این تشک ها را پر کرد. این پمپ ها نسبت به پمپ خارچی گران تر می باشند و امکان از دست رفتن پمپ در آن کمتر است.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب ارتفاع تشک

از نظر بسیاری از افراد شاید ارتفاع تشک مساله ی مهمی نباشد، ولیکن همواره ثابت شده است که ارتفاع آن در خواب راحت، تاثیر بسیاری دارد. لذا بر این اساس می توان از تشک مواج با ارتفاع کم یا زیاد استفاده کنیم.

نوع تشک

نوع تشک در انتخاب ارتفاع آن بسیار حائذ اهمیت است.

 تشک های بهاری

این تشک ها در هر خانه ای موجود بوده و بین مردم بسیار رایج می باشند. تشک های بهاری در مقایسه با تشک مواج دارای پایه ی نگهدارنده برای جلوگیری از تماس مستقیم با زمین نیستند.

پیشنهاد امسیگ: مشاهده محصولات ماساژور


تشک مواج

در این تشک ها می توان از طریق پایه های نگهدارنده از تماس مستقیم آن با زمین جلوگیری کنیم، ولی نسبت به تشک های بهاری به فضای بیشتری نیازمند هستند.

استحکام

در تشک های مواج به راحتی می توان میزان نرمی یا سفتی آن را تنظیم کنیم.
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید