بخور بابونه چه خواصی دارد؟

بخور بابونه چه خواصی دارد؟
بابونه از جمله گیاهان دارویی است که مزایای درمانی بسیاری نیز دارد. همچنین بو و طعم آن بسیار مطبوع است. بابونه گیاه کوچکی است که ارتفاع آن حدودا 30 سانتی متر است و در چمنزار و زمینهای شنی می روید. بخش دارویی بابونه، گل آن می باشد که در فصل تابستان نیز ظاهر می شود.

در حال حاضر از بابونه در داروسازی، آرایشی، بهداشتی و غذایی استفاده می شود.

خواص بخور بابونه

1. پاکسازی پوست بخور بابونه یکی از ماسک های پوست است که موجب رفع جوش نیز می گردد. همچنین با بهبود گردش خون، موجب می شود پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

2. افزایش رطوبت پوست بخور بابونه موجب تمیز شدن و افزایش رطوبت پوست و در نهایت موجب ضدعفونی و شادابی پوست می گردد.

3. برطرف کردن دانه های سر سیاه پوست در صورت که دانه های سرسیاه بر روی پوستتان وجود دارد، می توانید مقداری گل بابونه را درون ظرف آبی ریخته و آن را بر روی حرارت قرار دهیم تا بجوشد. در این حین می توانید 10 دقیقه به محل مورد نظر پوست بخور دهید، در پایان با استفاده از دستمال آن ها را فشار دهید تا خارج شوند.

4. بهبود درد چشم پزشکان طب سنتی معتقد هستند که با استفاده از بخور بابونه همراه با سرکه می توانید درد چشم را تسکین دهید.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت دستگاه بخور و دستگاه تصفیه هوا

 

طرز تهیه بخور بابونه

  1. مقداری از گل بابونه را درون ظرف آب جوش بریزید تا با حرارت ملایم دم بکشد. سپس در ظرف را برداشته و پارچه ای را بر روی سر خود و ظرف بیاندازید و با انگشتان دست، صورت خود را ماساژ دهید.
  2. همچنین می توانید از دستگاه بخور که دارای محفظه ی اسانس باشد، استفاده نمایید و با قرار دادن اسانس بابونه در آن از بخور بابونه لذت ببرید. همچنین شما می توانید برای مشاهده اطلاعات بیشتر از صفحه محصولات دستگاه بخور دیدن نمایید.
محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید