تشک برقی را چگونه بشوییم؟

تشک برقی را چگونه بشوییم؟
ممکن است شما بتوانید بیشتر از 20 دقیقه گرما را تحمل کنید و یا تمایل داشته باشید بیشتر از 20 دقیقه از تشک برقی گرمایی استفاده کنید.

 

مراحل شستن تشک برقی

برای آموزش شستن تشک برقی باید گفت، در ابتدا نیاز است که تشک های برقی را به طور کامل از سیم ها و ابزارهای الکترونیکی جدا کنید. در ادامه نیز می توانید روکش های تشک طبی را از آن جدا کرده و داخل لباسشویی بیندازید.

تشک های طبی را نیاز است که بعد از شستشو در محل پاکیزه ای قرار دهید تا خشک شوند.

بهترین راهکار این است که بتوانید در نور خورشید تشک هایی را که شسته اید خشک کنید. زیرا نور خورشید دارای ویژگی هایی است که می تواند تمام میکروب ها را از بین ببرد.

نحوه شستن تشک حرارتی چندان پیچیده نیست و صرفاً نیاز است که به بخش الکترونیکی تشک ها توجه داشته باشید تا سیستم برق آن ها مرطوب نشود. به همین دلیل است که گفته می شود بعد از شستشوی تشک ها بهتر است که در اولین استفاده مطئن شوید که تمامی بخش های تشک ها به طور کامل خشک شده است. در غیر این صورت احتمال اتصالی وجود دارد و شاید احتمال وجود خطر وجود داشته باشد.

دمای آب مناسب شستشوی تشک برقی

بهتر است که برای شستشوی تشک برقی دمای آب ولرم باشد. آب نباید آنقدر سرد یا داغ باشد که به بافت پارچه تشک برقی آسیب برساند. معمولاً گفته می شود که درجه آب 30 درجه باشد تا مشکلی به بافت پارچه های تشک وارد نگردد.

بهترین روش شستن تشک حرارتی برقی

بهترین تکنیکی که می توانید برای شستشوی تشک های برقی به کار گیرید شستن با دست است. زیرا این تشک ها را اگر داخل ماشین لباسشویی بیندازید چرخش های ماشین به بافت تشک آسیب می زند.

یکی از بهترین نکاتی که می توانیم به شما ارائه کنیم این است که از پودر های با کیفیت برای شستشو استفاده کنید.

برای این که آلودگی های روی تشک از بین برود می توانید چند دقیقه تشک را در آب و مایع شوینده خیس کنید.

در مواردی نیز مشاهده می شود که افراد از دستگاه های شستشوی مبل یا بخارشو استفاده می نمایند. در نتیجه این ابزار شستشو به شما کمک می کند که بهتر روند شستشو را پیش ببرید.

از مواد شوینده ای که در این روند می توانید استفاده کنید شامپو فرش و جوش شیرین است. این مواد کمک می کنند که تمامی آلودگی ها به طور کامل از بین برود.

برخی از افراد در خصوص طرز نگهداری تشک برقی حرارتی یا روش نگهداری تشک حرارتی سوال می پرسند که باید گفت راهکار هایی خوش بختانه در این زمینه وجود دارد. برای مثال می توانید از روکش هایی استفاده نمایید که در صورت آلودگی به راحتی بتوانید روند شستشو روکش ها را انجام دهید. در واقع روکش ها به شما کمک می کنند که نیازی به شستشوی خود تشک نباشد.

توصیه می کنیم که در زمینه خرید سه محصول توجه ویژه ای داشته باشید و نکات مهم را در نظر داشته باشید.

  • خرید تشک برقی
  • خرید تشک مواج
  • خرید بالش طبی

 

بیشتر از 20 دقیقه از تشک برقی استفاده نکنید.

 این که شما بخواهید بیشتر از 20 دقیقه از تشک برقی گرمایی استفاده کنید بسیار راحت است. شما می توانید آن را پس از گذشت 20 دقیقه روشن بودن خاموش کنید و بعد از گذشت حداقل 20 دقیقه از زمان خاموشی، آن را مجددا روشن نمایید. در استفاده از تشک برقی گرمایی قانون 20 دقیقه روشن، 20 دقیقه خاموش برقرار است. به این ترتیب شما با رعایت این قانون از رساندن حرارت بیش از حد به بدنتان جلوگیری می کنید.

تشک برقی گرمایی را بر روی بدنتان قرار دهید

برای گرفتن بهترین نتیجه از استفاده از تشک برقی گرمایی، بهتر است آن را بر روی بدن خود قرار دهید. گرمای بدن شما به علاوه گرمای حاصل از فشار تشک بر روی تخت می تواند باعث سوختگی پوست شما شود. بنابراین در هنگام استفاده از تشک برقی گرمایی توصیه می شود آن را بر روی خود بندازید. تشک برقی گرمایی برای استفاده مناسب و کار کردن درست به باز بودن فضای اطراف خود نیاز دارد. برای در امان ماندن از رسیدن حرارت به بدن به هیچ عنوان در حالی که بر روی تشک برقی گرمایی هستید و روشن است نخوابید.


خرید ترازو مکانیکی با دقت بالا


از خاموشی خودکار استفاده کنید

اکثر تشک های برقی گرمایی دارای عملکرد خاموشی خودکار هستند. این خاموشی خودکار در چندین زمان مختلف تنظیم می شود. اگر تنظیمات خاموشی خودکار تشک برقی حرارتی شما، 20 دقیقه هم تنظیم می شود که با خیال راحت کافیست آن را فعال کنید و از تشک خود استفاده کنید اما اگر نمی توان آن را برای 20 دقیقه تنظیم نمایید باید خودتان حواستان به زمان باشد که برای حفاظت از پوستتان در برابر سوختگی بیشتر از 20 دقیقه بر روی آن نمانید. جریان خون مهم است درد و درمان به چیزهای مختلفی نیاز دارند. گردش و جریان خون از عوامل مهم سلامتی هستند.

سلامتی و گردش خون دو عامل مهمی هستند که بیان کنند چرا نباید برای مدت طولانی از تشک برقی حرارتی استفاده کنید. بر روی تشک برقی گرمایی ننشینید. زمانی که شما برای مدت طولانی بر روی تشک حرارتی در حالت نشسته باشید، فشار ناشی از وزن شما بر روی قسمتی از تشک قرار می گیرد و باعث می شود تشک دچار مشکل شود چون فشار در نواحی مختلف آن نامتوازن می شود و عملکرد تشک مختل می شود.

برای اندازه گیری فشار خون پیشنهاد میکنیم از فشار سنج دیجیتال مچی استفاده کنید.

اجازه ندهید تشک خیلی گرم شود

شما هیچوقت نمی خواهید که پوست یا بدن شما خیلی زیاد گرم شود. اگر شما در کمتر از 20 دقیقه احساس گرمای شدید کردید، تشک برقی خود را خاموش کنید. مدت زمان 20 دقیقه، برای کسانی است که می خواهند زمان بیشتری از تشک برقی گرمایی خود استفاده کنند. 20 دقیقه در واقع حداکثر زمانی است که برای روشن بودن تشک برقی حرارتی توصیه می شود. اما برخی افراد در کمتر از 20 دقیقه احساس گرمای شدید می کنند، در این هنگام این که چه مدت زمانی تشک روشن بوده است مهم نیست و باید تشک برقی خود را سریعا خاموش کنید. اگر بعد از گذشت 5 دقیقه احساس ناراحتی کردید، بهتر است تشک گرمایی خود را خاموش کنید. بدین صورت شما همیشه ایمن خواهید بود.

دیگر محصولات امسیگ: خرید ماساژور بدن

اول ایمنی

مهم نیست شما در حال انجام چه کاری هستید، شما باید اول از ایمنی خود مطمئن باشید. زمانی که پوست شما گرم می شود، شما با استفاده از احساس خود می توانید تصمیم بگیرید. اگر شما احساس درد یا ناراحتی کنید، به فکر استفاده از تشک برقی حرارتی میفتید. در هنگام استفاده از تشک برقی گرمایی نکته دیگری که اهمیت دارد حفظ میزان آب بدنتان است.

آب بنوشید

گرما باعث کاهش آب بدن می شود. بنابراین شما باید زمانی که از تشک برقی حرارتی استفاده می کنید، آب بنوشید. شما می توانید یک لیوان یا یک بطری آب کنار مکانی که روی تشک برقی هستید، قرار دهید. نوشیدن آب هنگام استفاده از تشک گرمایی احساس خوبی ایجاد می کند.

تشک برقی حرارتی بر روی دردهای مزمن بسیار تاثیر گذار است اما در دردهای ناشی از جراحت و خونریزی نباید استفاده شود زیرا در این مواقع گرما وضعیت را بدتر می کند زیرا جریان خون را افزایش می دهد. نکته مهم دیگر در استفاده از تشک برقی گرمایی همین 20 دقیقه است. تشک برقی خود را بعد از 20 دقیقه خاموش کنید تا یک استفاده لذت بخش و ایمن از تشک حرارتی خود داسته باشید.


انواع دستگاه بخور برای استفاده در منزل و محیط کار


 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید