چگونه از بروز حمله قلبی پیشگیری کنیم؟

چگونه از بروز حمله قلبی پیشگیری کنیم؟
گاهی با تغییراتی کوچک در سبک زندگی خود، می توانیم از مشکلات جدی که ممکن است برای سلامتی ما بوجود آید پیشگیری کنیم. در ادامه شما را با 7 روش ساده و آسان برای جلوگیری از حمله ی قلبی آشنا خواهیم کرد.

فعالیت بدنی و ورزش برای پیشگیری از حمله قلبی

فعالیت بدنی وداشتن برنامه منظم و مداوم در زمینه ورزش شانس ابتلا به حمله ی قلبی را بسیار کاهش میدهد. برنامه منظم بدین معناست که 5 روز درهفته به مدت 30 دقیقه ورزش کنید. پیاده روی و شنا انتخاب بسیار مناسبی برای فعالیت بدنی هستند و باعث افزایش ضربان قلب شما می شوند و در دو روز باقی مانده از هفته می توانید ورزش های قدرتی مانند بدنسازی و تمرین با وزنه را انجام دهید.

اگر مشغله های کاری به شما فرصت ورزش کردن را نمی دهد، سعی کنید زمان ورزش روزانه را به زمان های کوچکتری تقسیم کنید بطورمثال صبح 15 دقیقه پیاده روی کنید و موقع ناهار 15 دقیقه دیگر.

کاهش وزن برای جلوگیری از بروز حمله قلبی

اگر دچار اضافه وزن هستید احتیاجی نیست تا وزن زیادی از دست بدهید تا از حمله ی قلبی در امان بمانید اگر شما 5 تا 10 درصد از وزن خود را کم کنید فشار خون ، میزان سطح کلسترول و قند خون خود را بهبود میبخشید.

داروهای قلب را بدرستی استفاده کنید

شاید عاقلانه بنظر نرسد که کسی در مصرف  داروهای تجویز شده سهل انگاری کند اما بسیاری از افراد هستند که داروها را مطابق با دستور پزشک مصرف نمیکنند. برای هر مشکلی که باعث می شود شما داروی تجویز شده را مصرف نکنید مثل فراموشی و غیره راه حلی بیابید و اگر احتیاج داشتید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

مصرف غذای سالم برای جلوگیری از حمله قلبی

اگر رژیم غذایی روزانه شما متشکل از غذا و خوارکی های سالم باشد ریسک مبتلا شدن به مشکلات و بیماری های قلبی در شما بسیار پایین خواهد بود.

بشقاب غذای روزانه خود را با میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی و گوشت های کم چرب پر کنید و از غذاهای پروسس شده و آماده شده که معمولا سرشار از نمک و شکر هستند دوری کنید، این خوارکی ها معمولا دارای نگه دارنده ها نیز میباشند.

مصرف شکلات تلخ 

بله شکلات تلخ بخورید! مواد مغذی درون شکلات تلخ برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد، اما زمانیکه که شکلات تلخ میخرید به نوشته ی روی بسته ی آن توجه کنید و مطمئن شوید که محتویات آن از 70 درصد کاکائو تشکیل شده باشد.

اگر در مصرف شکلات تلخ زیاده روی نکنید و تنها تکه ای کوچک از آن را مصرف کنید نه تنها دچار اضافه وزن نمیشوید بلکه به سلامت قلب خود نیز کمک میکنید.

ترک سیگار برای جلوگیری از حمله قلبی

خطرات و عوارض سیگار امروزه بر هیچکس پوشیده نیست. مصرف سیگار باعث افزایش خطرحمله و سکته ی قلبی می شود و حتی درمعرض دود سیگار قرار گرفتن نیز باعث افزایش ریسک بیماری های قلبی در شما می شود.

علائم و نشانه ها را جدی بگیرید

بعضی وقتها در بدن ما علائمی مانند نفس تنگی، احساس خستگی بیش ازحد معمول و یا تغییر درریتم ضربان قلب بوجود می آید و این نشانه ها را جدی نمی گیریم و فقط امیدوار هستیم که بخودی خود بهبود یابند، اما توجه به این علائم ها حیاتیست وبی توجهی به این نشانه ها ممکن است خطرات جدی را بهمراه داشته باشد.در صورت بروز هریک از علائم ذکر شده سریعا با پزشک مربوطه مشورت کنید.

از علائم دیگری که باید جدی گرفته شوند، علائمی مانند بیماری آنفولانزا مثل حالت تهوع ، احساس درد در پشت، عرق کردن غیر معمول میباشد.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید