ماساژ پا برای واریس

ماساژ پا برای واریس
یکی از تکنیک های درمانی و آرام سازی که در سال های گذشته نسبت به گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است ماساژ به روش های مختلف می باشد. اما نباید تصور کنید که انواع ماساژ برقی می توانند گزینه های نهایی و قطعی برای بهبود وضعیت واریس در افراد باشند. زیرا که میزان فشار وارده به رگ های واریسی باید به نحوی باشند که رگ ها دچار پارگی نشوند.

ماساژ کمک می کند که جریان خون به درستی ادامه داشته باشد و رگ هایی که در اثر انسداد جریان خون متورم شدند در بلند مدت اثرات مثبتی را شاهد خواهید بود.

اگر به دنبال این هستید که تمامی نکات مرتبط با ماساژ اصولی و استاندارد واریس را مطالعه کنید این مقاله را از دست ندهید.

واریس چیست؟

واریس یکی از شایع ترین مشکلاتی است که در بخش رگ های خونی افراد مختلف و در سنین مختلف بروز پیدا می کند. در عاضه واریس بخشی از رگ ها در اثر فشار و عدم جریان خون به صورت طبیعی متورم می شوند . این رگ ها زیر سطح پوست قابل مشاهده هستند و گاهی تورم آن ها به قدری شدید است که باعث می شود سطح پوست دچار یکسری ناهمواری گردد.

دلایل مختلفی می توانند باعث بروز واریس گردند. اضافه وزن، عدم تحرک و عدم فعالیت جسمانی، ژنتیک، برخی بیماری های قلبی، عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و غیره مهم ترین عواملی هستند که می توان نام برد.

در این شرایط نیاز است که تکنیک های درمانی مختلفی برای کاهش عارضه های ناشی از واریس به کار گیرید.

آیا ماساژ برای واریس خوبه؟

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد در عارضه واریس ما متوجه می شویم که رگ های بدن انسان حساسیت های زیادی پیدا کرده اند و ضعف آن ها منجر به بروز چنین عارضه ای در افراد می شود. بنابراین می توان متوجه شد که برای ایجاد فشار و ماساژ روی بخش های مختلف رگ ها نیاز است که نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا شاهد نتایج مثبتی در افراد باشیم.

برای مثال تکنیک های ماساژ با فشار زیاد می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل توصیه می شود که افراد همواره از کسانی کمک بگیرند که در زمینه ماساژ متخصص هستند و توانایی پیاده سازی انواع تکنیک های ماساژ را برای افراد دارای واریس دارند.

بنابراین در پاسخ گویی به این سوال که ماساژ برای واریس خوب است یا خیر باید بگوییم بستگی به نوع ماساژ و فرد ماسور دارد. شما در صورتی که  نکات مرتبط با محدودیت های ماساژ برای نقاط واریس را بدانید و آن ها را در طول روند ماساژ لحاظ کنید هیچ خطری سلامتی شما را تهدید نخواهد کرد. اما در صورتی که بی مهابا و بدون رعایت ضوابط ماساژ دریافت نمایید، احتمالاً سلامت شما را به خطر می اندازد.

ماساژ واریس با ماساژور تفنگی یا با حرکت دست

برخی با استفاده از انواع دستگاه های ماساژور از جمله ماساژور تفنگی اقدام به ماساژ بخش های واریسی می کنند. باید توجه داشته باشید که این دستگاه ها گاهی قدرت زیادی داشته و احتمالاً فشار زیادی را روی رگ های واریسی اعمال نمایند. در نتیجه باید توجه داشته باشید که این فشار ها را به صورت دقیق تنظیم نمایید و فشار را در کمترین میزان قرار دهید.

از سوی دیگر اگر حرکات ماساژی را با دست انجام می دهید نیز فشار زیادی روی رگ ها وارد ننمایید. در غیر این صورت احتمال این که پارگی و خونریزی رگ های واریسی رخ دهد اصلاً بعید نخواهد بود.

چه زمانی ماساژ برای واریس ممنوع است؟

علیرغم اینکه انجام ماساژ با رعایت نکات ایمنی می تواند به بهبود رگ های واریسی شما کمک کننده باشد اما در برخی شرایط بهتر است که ماساژ دریافت نکنید. مثل:

  • اگر زخم سر باز و تازه روی سطح پوست تان وجود دارد.
  • اگر تغییراتی غیر طبیعی روی پوست تان مشاهده می کنید و نیاز است که متخصصین بررسی های دقیقی در خصوص تغییرات پوستی تان دارید
  • اگر رگ های واریسی شما برجسته تر از گذشته شده است و تورم آن بسیار شدید تر شده است.

مزایای ماساژ درمانی واریس

ماساژ و تکنیک های مربوط به آن اگر به درستی انجام شود و نکات مرتبط با آن رعایت گردد دارای مزایایی خواهد بود به شرح زیر:

کاهش درد در نواحی مبتلا به رگ های واریسی

در مواردی که علائم این عارضه شدید تر شده باشد ممکن است افراد دردهایی را در ناحیه رگ های  واریسی تجربه کنند. در نتیجه دریافت ماساژ همانطور که در موارد طبیعی می تواند آرامش بخش و تسکین دهنده باشد برای رگ های واریسی نیز می تواند کاهنده درد نیز باشد.

بهبود تجمیع خون در رگ های واریسی

اگر به هر دلیلی جریان خون در رگ ها به صورت طبیعی نباشد جمع شدن آن ها در یک نقطه می تواند رگ های واریسی را پدید آورد. در نتیجه ماساژ می تواند رگ ها را آرام کرده و خون درون  آن ها جریان طبیعی خودشان را داشته باشند. در نهایت خون های جمع شده روان تر حرکت خواهند داشت.

بهبود جریان خون و پیشگیری از انتشار علائم واریس در بخش های دیگر پاها

در صورتی که ماساژ اصولی در نواحی پاها انجام شود در بلند مدت کمک می کند که رگ های واریسی بیشتر نشده و رگ های سالم پا به این عارضه مبتلا نشوند.

از بین رفتن انقباضات نواحی مختلف

جمع شدن خون در رگ باعث انقباض و گرفتگی هایی می شود که دردناک خواهد بود. بنابراین بهترین نکته این است که برای از بین رفتن این انقباضات و آزاد شدن گرفتگی رگ ها ماساژ انجام دهید.

نتیجه گیری

در مقاله ای که گذشت تلاش کردیم در خصوص واریس و تمامی نکات و ضوابط مرتبط با ماساژ برای کاهش علائم این عارضه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. در سبد محصولی ما تعدادی ماساژور بدن وجود دارد که می توانید برای بهره مندی از آن ها در ابتدا از متخصصین و پزشکان مربوطه مشورت هایی را داشته باشید. در نهایت با مقایسه و بررسی  هرکدام از آن ها بهترین گزینه را که متناسب با شرایط جسمانی شماست انتخاب فرمایید. در صورت نیاز برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. 

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید