خطر کرونا در کمین مردان، افراد مسن و سیگاری ها

خطر کرونا در کمین مردان، افراد مسن و سیگاری ها
ویروس ها بطور معمول برای برخی از افراد بیشتر از گروه های دیگر خطرناک هستند. در سال 1918 آنفولانزا، زندگی 50 میلیون انسان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد و بیشترین قربانیان آن، جوانان بودند. در سال 2015- 2016 ویروس زیکا در برزیل اثرات مخرب و خطرناکی بروی بانوان باردار داشت و به سلول های مغز جنین حمله می کرد.

COVID-19 که ویروس جدیدی از خانواده کرونا می باشد از چین شروع شده و توانسته در زمان کمی اپیدمی شود و به سرعت افراد را آلوده کند. تا کنون کسانیکه زیر 35 سال سن داشته اند به این ویروس مبتلا نشده اند و افرادی که در دوره سنی بین 40 تا 80 سال سن داشته اند، بیشترین قربانیان این ویروس بوده  و جان خود را از دست داده اند.

این ویروس تاکنون بیش از 83 هزار نفر را در دنیا مبتلا کرده است که نزدیک به 3000 نفر از این افراد جان باختند. برطبق تحقیقاتی که بروی 45000 مورد اولیه از این بیماری در چین انجام شده است، 80 درصد این افراد به کرونای خفیف گرفتار شده بودند و 20 درصد باقی مانده، شدت بیماری در آن ها متوسط و یا شدید بوده است. نشانه های این بیماری شامل تنگی نفس، سرفه و از کار افتادن ارگان های بدن می باشد. حدود 2.3 درصد از مبتلایان به این بیماری جان خود را ازدست داده اند. بیماری سارس نیز شبیه به همین ویروس است که در سال 2002 در چین شیوع یافته و 8000 نفر را مبتلا کرد، که از این تعداد 10% آن ها طی 8 ماه جان خود را از دست دادند.


برای مشاهده و خرید دستگاه بخور روی آن کلیک کنید.


ویروس COVID-19 تاکنون 1% از کودکان 1 تا 9 ساله را مبتلا کرده است اما خوشبختانه هیچ مورد فوتی از بین آن ها گزارش نشده است و 1% دیگر از سنین 10 تا 19 سال بوده است. 8 درصد از افرادی که در سن 70 سالگی بسر می برند جان خود را از دست داده اند و در افراد بالای 70 سال این میزان مرگ و میر در آن ها به 15% رسیده است. تحقیقات جدید نشان داده است، مرد ها بیشتر به این ویروس مبتلا می شوند و در میان جانباختگان، این تعداد به دوبرابر می رسد. البته همچنان تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و نمی توان نظر قطعی در این مورد اعلام کرد.

یکی از مواردی که ممکن است به میزان آلوده شدن بیشتر مردان در چین ارتباط پیدا کند، درصد بالای مصرف سیگار در بین آن هاست. حدود 46% از مردان چینی سیگاری هستند. البته باید این را هم درنظر بگیریم که زنان از سیستم ایمنی قوی تری نسبت به آقایان برخوردارند.

بیماران قلبی و دیابتی و همچنین کسانیکه مشکلات ریوی دارند ریسک بیشتری برای ابتلا به انواع بیماری ها دارند و درنتیجه آمار مرگ و میر در میان این افراد از همه بالاتر است. بر طبق گفته ی محققین این ویروس برای کسانیکه از ضعف سیستم ایمنی برخوردار هستند اغلب خطرات جانی دارند.

خبر خوب تا به اینجا اینست که زنان بارداراین ویروس را به نوزادان خود انتقال نمی دهند. چندین خانم باردار که از نزدیک تحت مراقبت بودند این ویروس را جنین انتقال ندادند.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید