تفاوت بین سوزش قلب و قلب درد

تفاوت بین سوزش قلب و قلب درد
وقتی بدن ما دچار مشکلی میشود پیغام ها و علائمی که از خود نشان میدهد گاها ما را دچار سردرگمی میکند مخصوصا که این سیگنال ها ازسمت قفسه سینه باشد، زمانیکه در قفسه سینه خود احساس درد میکنیم، شدیدا دچار نگرانی میشویم و نمی توانیم بدرستی تشخیص دهیم که آیا واقعا برای قلب ما مشکل جدی پیش آمده یا خیر.

گاهی اوقات تشخیص این موضوع که علایم مرتبط به حمله قلبی یا سوزش قلب هستند، دشوار است.در ادامه ی این مقاله شما را با سرنخ هایی آشنا می کنیم که بتوانید علت درد قفسه سینه ی خود را تشخیص دهید و متوجه شوید که آیا این درد و علائم،  ناشی از مشکلات قلبی است و یا دچار سوزش قلب (سوزش سر دل) شده اید.

سوزش قلب یا همان سوزش سردل که بر اثر حسی از درد سوزان، که به دلیل ریفلاکس اسید معده ایجاد می‌شود (ریفلاکس اسید برگشت محتویات معده به داخل نای است) با مشکلات قلبی اشتباه گرفته میشود.سوزش قلب به هیچ وجه مرتبط به قلب نیست. سوزش قلب حس سوزشی در مری ایجاد می‌کند. این درد سوزان معمولاً درست در ناحیة بالای معده بروز می‌کند. اسید حتی می‌تواند به سطوح بالاتر تا ناحیه پشت دهان دسترسی پیدا کند. دیگر علایم ریفلاکس اسید می‌تواند با سوزش قلب همراه باشد. این علایم می‌تواند شامل تهوع، نفخ نیزباشد.

فرق سوزش قلب با قلب درد

1. درد قلب زمانی که بدن تحت فشار و تقلا باشد رخ میدهد و وقتی که بدن در حال استراحت است این درد برطرف می شود اما سوزش سر دل هیچ ارتباطی با فعالیت های فیزیکی ندارد. در واقع علت  سوزش سردل به هضم غذا وابسته است.

2. مشکلات قلبی در نتیجه ی وجود فاکتورهای خطرناکی از قبیل سن بالا، سابقه ی وجود مشکلات  و بیماری قلبی درخانواده، فشارخون بالا، دیابت، کلسترول بالا،استفاده از تنباکو بوجود می آید اما سوزش قلبی هیچگونه ارتباطی با فاکتورهای مشکلات قلبی ندارد.

3. قلب درد و یا همان تیرکشیدن قلب با گذشت زمان بیشتر می شود و هرچه زمان بیشتری میگذرد با فعالیتهای  فیزیکی کم هم دچار قلب درد می شوید اما سوزش قلب بصورت تصادفی و در زمانهای مختلفی ممکن است رخ دهد.

4. درد قلب در نیمه شب به خودی خود رخ نمیدهد اما سوزش سردل ممکن شما را نیمه شب ازخواب بیدار کند.

5. علایم قلب درد شامل عرق سرد،  احساس تنگی نفس،  احساس ناخوشی یا حالت تهوع،  استفراغ،  احساس خستگی شدید یا فقدان انرژی، احساس گیجی یا سبکی سر میباشد اما سوزش قلب علایم محدودی دارد.

6. احساس درد در قسمت پایین قفسه سینه مربوط به قلب درد میباشد اما سوزش و یا درد در قسمتهای مربوط به دستگاه گوارش و شکم مربوط به سوزش قلب میباشد.

در اینجا یادآور میشویم که هیچ کدام ازعلایم و دلایل ذکر شده قطعی نیستند، اطلاعات ذکر شده به شما کمک میکند که بیشتر و بهتر به پیغامی که از بدن خود دریافت میکنید توجه کنید و مخصوصا اگر شما مستعد بیماری های قلبی هستید نباید هیچ کدام ازعلایم و نشانه های آن را نادیده بگیرید.اگر درد و یا سوزش در ناحیه قفسه ی سینه بیشتر از 30 دقیقه به طول انجامید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید