اوتیسم چگونه بر مغز تاثیر می گذارد؟

اوتیسم چگونه بر مغز تاثیر می گذارد؟
افراد مبتلا به اوتیسم اغلب رفتارهای غیر منتظره ای بروز می دهند و عکس العمل های متفاوتی نسبت به دیگران دارند. محققان در تحقیقات جدید به نحوه عملکرد مغز در مواجهه با محرک های مختلف می پردازند و عملکرد مغز در شرایط مختلف را مورد بررسی قرار می دهند.

دکتر جف اندرسون، استاد رادیولوژی در دانشگاه یوتا در سالت لیک سیتی می گوید : "افرادی که مبتلا به اوتیسم محرک های غیرمنتظره را دوست ندارند. این می تواند به این دلیل باشد که مغز آنها در تغییر بین ایده ها و افکار کند عمل می کند و به همین دلیل سرعت عکس العمل مغز در این افراد پایین تر است."

برای بررسی این ایده، دکتر اندرسون و همکاران تحقیقی را آغاز کردند که در آن به طور دقیق اتصالات بین مغز را در افراد مبتلا به اوتیسم بررسی نمایند.

نتایج این تحقیق در مجله آنلاین JAMA Network Open منتشر شده است. این نتایج به طور کامل و به صورت آنلاین در دسترس است.

ارتباطات مغزی بسیار پایدار

در مرحله اول، محققان تست MRI عملکردی را بر روی 90 نفر از مردان انجام دادند. از این تعداد 52 نفر مبتلا به اوتیسم بودند و 38 نفر نیز افراد عادی بودند. شرکت کنندگان مبتلا به اوتیسم بین 19 تا 34 سال سن داشتند و داوطلبان عادی بین 20 تا 34 سال بودند.

در مرحله بعدی محققان نتایج خود را با اطلاعات جمع آوری شده توسط بورس اورژانس داده های تصویربرداری مغز (ABIDE) مقایسه کردند. این داده ها از 1402 نفر متشکل از زن و مرد جمع آوری شده است. از این تعداد 579 نفر ( 80 زن و 499 مرد ) مبتلا به اوتیسم بودند و 823 نفر دیگر ( 211 زن و 612 مرد ) اوتیسم نداشتند.

در این تحقیقات جدید، دکتر اندرسون و همکاران از یک روش جدید به نام FMRI برای بررسی فعالیت های مغز استفاده کردند. در این بررسی به طور خاص به مدت زمان اتصالات مغزی نگاه ویژه ای شد و به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

با استفاده از این تکنولوژی جدید FMRI محققان توانستند تایید کنند که در مغز افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند، در مقایسه با افراد معمولی ارتباطات مدت زمان طولانی تری ادامه می یابند. به عبارتی این بیماری سرعت تغییر بین فرآیند ها را سخت تر می کند.

در مبتلایان به اوتیسم ارتباطات مغز تا 20 ثانیه هم متصل می مانند این در صورتی است که در افراد عادی این زمان کمتر است. علاوه بر این مشاهده شد که شدت علائم اوتیسم با بیشتر شدن این زمان افزایش می یابد.

چشم اندازی کاملا جدید

تیم تحقیقاتی معتقد است که این یافته ها که مطابق با داده های مطالعه ABIDE می باشد، ممکن است بتواند علت واکنش های مبتلایان اوتیسم به محرک های متعدد را توضیح دهد.

با این حال، محققان اعلام کردند که مطالعه آنها با یک محدودیت اساسی مواجه است. این محدودیت به این دلیل است که در این مطالعه فقط شرکت کنندگان مرد مورد مطالعه قرار گرفتند. در نتیجه نتایج این مطالعه را نمی توان کامل دانست و نیاز به تحقیقات گسترده تر در این زمینه وجود دارد.

سخن آخر

در آخر محققان این مطالعه بیان کردند :

"ما می خواهیم تحقیقات گسترده تری در این زمینه انجام دهیم و نتایج آن را با نتایج مطالعات قدیمی تر مقایسه کنیم. در نهایت به یک دیدگاه جدید در مورد نحوه عملکرد مغز در افراد مبتلا به اوتیسم برسیم تا به راهکاری برای کاهش نشانه های اختلال واکنشی این افراد دست یابیم."

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید