خطرات کیسه آب گرم

خطرات کیسه آب گرم
کیسه آب گرم از مهم ترین وسائلی است که در سال های اخیر می توانید به منظور حرارت درمانی و گرمادرمانی استفاده نمایید. اما استفاده از آن می تواند با خطراتی همراه باشد که در صورت رعایت یکسری نکات از تمامی خطرات ایمن خواهید بود.

کیسه های آب گرم در تمامی سال هایی که تولید شده اند چندان تغییر زیادی نداشته اند. در واقع طراحی آن ها به طور عمده به همان شکلی است که در ابتدا طراحی انجام شده است. صرفاً مدل ها و طراحی های بیرونی آن ها با تفاوت هایی همراه بوده است که کمک می کند خرید متناسب با سلیقه خود داشته باشید. 

خطرات کیسه آب گرم

به طور کلی خطراتی که در این بخش می خواهیم برشمریم چندان به خود کیسه آب گرم چندان مربوط نیست. بلکه صرفاً به نحوه به کار گیری آن باز می گردد. از مهم ترین خطراتی که می توانیم برای کیسه آب گرم برشمریم موارد زیر هستند:

  • در صورتی که درب کیسه های آب گرم را به درستی و کامل نبندید احتمال نشتی آب گرم وجود خواهد داشت. در نتیجه احتمال دارد که پوست های نازک و ظریف در خطر سوختگی باشد.
  • از دیگر نکاتی که باید رعایت کنید این است که درجه دمای آبی که داخل کیسه آب گرم می ریزید باید نهایتاً 80 درجه باشد. بنابراین آب صد درجه جوش می تواند به دیواره های داخلی کیسه آب گرم آسیب بزند و برای شما مشکلاتی را فراهم نماید.
  • از دیگر نکات این است که استفاده کیسه آب گرم به صورت مستقیم روی سطح پوست می تواند به بافت پوست شما آسیب جدی وارد کند. در نتیجه بسیاری از افرادی که این کار را می کنند نه تنها کیسه آب گرم روی آنها اثر مثبتی نخواهد داشت، بلکه دچار سوختگی پوست و سایر مشکلات مرتبط خواهند شد. بنابراین اطراف کیسه آب گرم را با یک لایه پارچه یا حوله بپیچید تا تماس مستقیمی با پوست نداشته باشد.
  • در صورتی که مواد اولیه سازنده کیسه های آب گرم استاندارد نباشند می توانند به سطح پوست آسیب بزنند. بنابراین بهتر است که از کیسه های آب گرم با کیفیت با مواد اولیه مناسبی استفاده نمایید. برای این منظور نیاز است که ابتدا تحقیقات جامعی داشته باشید و سپس خریدتان را تکمیل کنید.

یکسری تحقیق بر موضوع خطرات کیسه آب گرم انجام شده است که تجربیات افراد از این محصول را مورد بررسی قرار داده اند. یک سری افراد زمانی که از کیسه های آب گرم غیر استاندارد استفاده کرده بودند پارگی آن را گزارش می کردند. بعد از آنکه کیسه دچار پارگی شده آب بر سطح پوست ان ها تماس پیدا کرده و پوست آنان را دچار سوختگی کرده است.

توصیه هایی برای پیشگیری از بروز خطرات کیسه آب گرم

برای اینکه خطرات احتمالی کیسه آب گرم را مهار کرده و از بروز آن ها جلوگیری کنیم بهتر است که موارد زیر را رعایت نمایید.

  • توصیه می شود که به کیفیت ساخت و مواد اولیه سازنده آنها توجه ویژه ای داشته باشید و هرگز از برند های غیرآشنا خرید ننمایید.
  • سعی کنید که از برند های با کیفیت خریدتان را انجام دهید.
  • اندازه و سایز کیسه آب گرم را نیز مورد نظر داشته باشید. اگر آن را در نواحی مختلف جسمانی می خواهید استفاده کنید بهتر است که سایز آن ها بزرگتر باشد تا سطح بیشتری از بدن را پوشش دهد.
  • در صورتی که کیسه های آب گرم پوشش دار خرید کنید این امکان را برای شما دارد که نیاز نباشد هنگام استفاده از پوشش هایی همچون حوله یا پارچه استفاده نمایید.

خاتمه

در مقاله ای که گذشت مطالبی که باید در خصوص کیسه آب گرم و خطرات آن بدانید را آورده ایم. تمامی این موارد به شما کمک می کنند که با نگاه صحیح تری نسبت به این وسیله خریدتان را انجام دهید و استفاده اصولی از آن داشته باشید.

در صورت وجود هر گونه ابهام یا سوالی می توانید از کانال های ارتباط با کارشناسان ما تماس هایی داشته باشید تا راهنمایی های تکمیلی را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید