درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم
برطرف کردن سیاهی دور چشم

 روغن بادام: 

روغن بادام، ترکیب طبیعی فوق العاده ای برای پوست حساس دور چشم شما است. استفاده منظم از روغن بادام به از بین بردن لکه های دور چشم شما کمک می کند. علاوه بر روغن بادام شما می توانید از روغن ویتامین E هم برای سیاهی دور چشم استفاده کنید. قبل از خواب کمی روغن بادام را دور چشمانتان بزنید و به آرامی آن را ماساژ دهید تا مقدمات جذب فراهم شود. آن را رها کنید تا در طول شب جذب شود. روز بعد اول صبح آنرا به آب سرد بشویید. این درمان آنقدر ادامه دهید تا سیاهی دور چشم از بین برود


خیار:

خیار به طور طبیعی خاصیت براق سازی پوست و نرم کنندگی دارد که می تواند چشم های شما را از چشم یک راکن به چشم هایی زیبا تبدیل کند. یک حلقه خیار را به طور ضخیم ببرید و آن را برای 30 دقیقه در یخچال سرد کنید. سپس این حلقه را روی چشمان خود قرار دهید و بگذارید تا برای 10 دقیقه بماند. این کار را دو بار در روز و به مدت یک هفته یا کمی بیشتر انجام دهید

راه دیگر آن است که آب خیار را با آب لیمو با اندازه های مساوی مخلوط کنید، و سپس با یک پنبه معجون مورد نظر را دور چشم خود بمالید، و سپس 15 دقیقه بعد آنرا بشویید.


سیب زمینی خام

سفید کننده های طبیعی بسیاری در سیب زمینی خام وجود دارد که می تواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد و حتی پف دور چشم را نیز بهبود بخشد. یک یا دو سیب زمینی خام را با دندانه های ریز رنده، رنده کنید تا آب آن بدست آید، یک تکه پنبه را در آب آن قرار دهید و سپس آن را روی چشمان بسته خود بمالید، آب سیب زمینی را برای 10 الی 15 دقیقه روی چشمتان نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید. این کار را برای چند هفته انجام دهید.

غیر از آب سیب زمینی همچنین می توانید از حلقه های ضخیم سیب زمینی نیز استفاده کنید


چای کیسه ای

کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در چای می توانند برای از بین بردن سیاهی دور چشم و حتی پف دور چشم بسیار مفید باشد. با کاهش جریان خون در مویرگ های آن ناحیه به سفیدی دور چشم کمک می کند.

1. دو عدد کیسه چای سبز یا سیاه استفاده شده یا خیس شده را بگذارید تا سرد شود که حدوا نیم ساعت طول می کشد.

2. روی هر چشم یک عدد از آن ها را قرار دهید وآن را برای 10 یا 15 دقیقه رها کنید.

3. این کار را یک یا دو بار در روز و تا یک هفته ادامه دهید

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید