روش های درمان زخم بستر در منزل

روش های درمان زخم بستر در منزل
در این مقاله روش های درمان زخم بستر در منزل را بررسی کرده ایم.

تشک های مواج در بیمارستان ها یا در منزل برای مراقبت از بیمار و جلوگیری از ایجاد زخم بستر مورد استفاده قرار می گیرد.

زخم بستر موجب آسیب رساندن به پوست و بافت زیر پوست می شود. البته زخم بستر در مراحل مختلفی اتفاق می افتد و اگر درمان نگردد موجب آسیب جدی به بافت های زیر پوست می شود. لذا پیشگیری از آن بسیار مهم است.


روش های درمان زخم بستر در منزل

درمان از طریق گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا موجب رطوبت رسانی به پوست آسیب دیده و بهبود سریع زخم می شود. جهت استفاده، ابتدا آلوئه ورا را برش داده سپس ماده ی ژله ای داخل آن را روی زخم بمالید و اجازه دهید که خشک شود. سپس محل زخم را از طریق یک پارچه ی مرطوب خشک نمایید.

درمان از طریق روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای اسید چرب است، لذا می تواند به سلامت پوستتان کمک بسیاری کند. کافی است مقداری از آن را بر روی محل زخم مالش دهید تا به عمق پوست نفوذ کند.

همچنین ماساژ روغن نارگیل بر روی پوست موجب بهبود گردش خون می گردد.

پیشنهاد امسیگ: خرید ماساژور بدن

درمان از طریق آب شور

زخم هایی که به درستی تمیز نمی شوند بیشتر در معرض عفونت قرار دارند. با استفاده از تمیز کردن محل زخم از طریق آب شور (آب و نمک)، پوست مرده نابود می شود.

درمان از طریق زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضدعفونی کننده است و موجب بهبود محل زخم می گردد. برای استفاده از آن ابتدا محل زخم را با آب شور تمیز کرده، سپس محل مورد نظر را با زردچوبه بپوشانید، آنگاه با پانسمان آن را ببندید. پیشنهاد می شود برای زخم کمتر، از تشک و بالش طبی برای بیمار استفاده نمایید.

درمان از طریق عسل

عسل طبیعی دارای خواص ضدعفونی کننده است که موجب تسریع در بهبود زخم می گردد. همچنین عسل موجب کاهش خارش در محل زخم می گردد. توجه به این مساله ضروری است که در حین مالش و قرار دادن موارد ذکر شده در محل زخم، از اعمال فشار به زخم و محل آسیب دیده پرهیز کنید.


خرید تشک مواج مخصوص بیماران

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید