نحوه تسکین دردهای عضلانی توسط کیسه آب گرم

نحوه تسکین دردهای عضلانی توسط کیسه آب گرم
کیسه آب گرم به یکسری بطری های پلاستیکی گفته می شود که در هنگام استفاده باید آن ها را پر از آب گرم کنید. هنگام پرکردن کیسه، آب گرم جوشیده نباید 100 درجه باشد. زیرا دیواره های داخلی کیسه آب احتمال دارد با مشکل مواجه شود. پس بهتر است که آب را بعد از جوشیدن مدت زمانی در حالت استراحت قرار دهید و سپس داخل کیسه آب گرم بریزید.

دردهای عضلانی از جمله مشکلاتی است که می توانید از طریق کیسه های آب گرم آن را برطرف کنید. کیسه آب گرم همانطور که از کاربری آن اطلاع دارید محتوی مقداری آب گرم است که روی بخش های دردناک جسمای قرار داده می شود. گرما به جریان خون شما کمک می کند که به صورت طبیعی در بدن گردش داشته باشد. از سوی دیگر نیز به کاهش دردها کمک شایانی می نماید. گرما به طور کلی عضلات را آرام کرده و گرفتگی و اسپاسم را بهبود می بخشد.   

کیسه آب گرم چه اثراتی روی تسکین درد می گذارد؟

بسیاری از کسانی که دردهای عضلانی را تجربه می کنند به دلیل این است که انقباضات شدیدی را تجربه می نمایند. این دسته از انقباضات در اثر عوامل مختلفی ایجاد می گردد. مثل انجام حرکات ورزشی سنگین، آسیب به بدن، ضربه و ... . حتی احتمال دارد که افراد در اثر استرس و اضطراب نیز دچار دردهای عضلانی شوند.

در صورتی که کیسه آب گرم در ناحیه دردناک قرار داده شود تمامی حرارتی که از کیسه آب گرم ایجاد گردد، به رفع گرفتگی های عضلانی کمک کرده و در نهایت درد کاهش خواهد داشت.

اثرات گرما از دیرباز مورد تاکید بوده است و گفته می شود که این مساله به کاهش درد ها می انجامد. برای مثال همواره گفته می شود که برای دردهای بعد از ورزش و هر گونه گرفتگی های جسمی نیاز است که از دوش آب گرم بهره مند شوید. چند سالی است که کیسه های آب گرم توانسته تا حدودی مشکلات اسپاسمی و انقباضات را تا حد زیادی برطرف سازند.  

تاثیر کیسه آب گرم روی کاهش درد قاعدگی 

گرما دادن به شکم برای کاهش درد قاعدگی توصیه ای است که از قدیم نسل به نسل بین زنان رواج داشته است. دانشمندان معتقدند که قرار دادن کیسه آب گرم بر روی شکم علاوه بر کاهش درد قاعدگی، درد ناشی از کم خونی را نیز کاهش می دهد. آنها می گویند قرار دادن کیسه آب گرم بر روی شکم یا کمر به مدت یک ساعت می تواند به طور قابل توجهی درد شکم را کاهش دهد. محققانی از دانشگاه کالج لندن به این نتیجه رسیدند که گرما درمانی باعث مسدود کردن پیام های درد به مغز می شود و از این طریق درد را کاهش می دهد. دکتر براون کینگ، یافته های خود را در کنفرانس سالانه انجمن فیزیولوژیکی جامعه بدین صورت بیان کرد که " گرما علاوه بر این که راحتی و آرامش به همراه دارد، مانند یک داروی تسکین دهنده درد نیز عمل می کند و عملکرد آن بسیار مشابه داروهای کاهش دهنده درد است." گرما درمانی عملکردی مشابه با داروهای ضد درد دارد و مانند آنها پیام های ارسالی به مغز را غیر فعال می کند.

دانشمندان دریافتند که اگر گرمایی بیش از 40 درجه را بر روی محلی که احساس درد می کنید قرار دهید، گیرنده های عصبی دریافت کننده درد در آن محل دچار آسیب می شوند و پیغام درد به مغز ارسال نمی شود و در نتیجه احساس کاهش درد را به دنبال دارد. گرما درمانی بسیار مفید است. استفاده از کیسه آب گرم علاوه بر راحتی و آرامش بسیار مقرون به صرفه است. از طرفی شما دیگر نیازی به استفاده از دارو برای کاهش درد ندارید و مزایای سلامتی نیز برای شما به همراه دارد. شما بدون هیچ نگرانی ای می توانید به راحتی با یک کیسه آب گرم درد خود را تسکین دهید.

خاتمه 

خوش بختانه در سال های اخیر برند های مختلفی نسبت به طراحی و تولید انواع کیسه های آب گرم اقدام کرده اند. بنابراین شما می توانید با کمی پرس و جو بهترین گزینه ها را مورد مقایسه قرار دهید و در نهایت بهترین گزینه را خرید نمایید. 

کیسه های آب گرم امسیگ نیز در دسته انواع محصولاتی قرار می گیرند که استاندارد های جهانی در روند تولید آن ها به کار گرفته شده اند. در نتیجه شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی خریدتان را انجام داده و از مزایای آن ها بهره مند شوید. 

در صورتی که نیازمند مشاوره های بیشتری در خصوص خرید کیسه آب گرم امسیگ هستید می توانید با شماره تماس های ما در ارتباط باشید. 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید