مزایا و معایب تشک برقی

مزایا و معایب تشک برقی
در این مقاله سعی شده است که مزایا و معایب تشک برقی بررسی شود تا بتوانید بهترین تصمیم را در مورد سلامتی خود بگیرید.

 خوب خوابیدن برای داشتن یک زندگی سالم بسیار ضروری است. زیرا بدن و ذهن در طول خواب استراحت می کنند و انرژی از دست رفته خود را دوباره به دست می آورند. اکثر افراد از کمبود خواب و یا کم بودن کیفیت خوابشان گله مند هستند. دلایل عمده این نارضایتی ها استفاده نکردن از تشک و بالش مناسب است. اگر می خواهید خوابی آرام و طولانی را همراه با آرامش تجربه کنید استفاده از تشک برقی را پیشنهاد می کنیم. درون تشک برقی سیستم های گرمایشی هستند که از داخل آن ها سیم های الکتریکی نازک عبور کرده است. با اتصال به برق از این سیم ها جریان برق عبور می کند و سیستم گرمایشی آن فعال می شود. گرچه برخی خطرات درباره استفاده از تشک برقی وجود دارد اما مزایای آن بیش از خطرات آن است. 

تشک های برقی مدرن از سیم هایی با ولتاژ پایین استفاده می کنند که نسبت به مدل های قدیمی خود بسیار ایمن تر هستند. تشک های قدیمی از جریان مستقیم برق استفاده می کردند در حالی که تشک های برقی جدید یک ترانسفورماتور دارند که ولتاژ را در سطح تشک پخش می کند. شما می توانید وسایل گرمایشی خود را در شب خاموش کنید و به جای آن از تشک برقی استفاده کنید می توانید در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی کنید.


مزایای استفاده از تشک برقی:

1. گرم نگهداشتن

تشک برقی شما را گرم نگه میدارد و تجربه یک خواب خوب در طول شب را برایتان به همراه دارد. با استفاده از تشک برقی دیگر نیازی به استفاده از چندین پتو نخواهید داشت.

استفاده از تشک برقی گرمای یکنواخت و لذت بخشی را فراهم می کند. برای کسانی که از دردهای مفصلی یا موضعی رنج می برند استفاده از تشک برقی بسیار مفید خواهد بود. 

پیشنهاد امسیگ: استفاده از دستگاه بخور برای مرطوب نگه داشتن محیط

 

2. صرفه جویی در انرژی و پول در زمستان

شما می توانید درجه ترموستات خود را کاهش دهید و یا اصلا خاموش نمایید و به جای آن از تشک برقی استفاده نمایید. به این صورت شما گرمای بیشتری دریافت می کنید اما انرژی کمتری مصرف می شود و در هزینه هایتان و مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

3. داشتن ویژگی تنظیم دوگانه و تایمر

تشک های برقی جدید ویژگی تنظیم دوگانه دارند بدین معنا که نیمی از تشک یک دما و نیمه دیگر آن دمایی دیگر داشته باشد. این ویژگی برای کسانی که به صورت مشترک بر روی یک تخت می خوابند مانند زوج ها بسیار مناسب است. از طرفی دیگر تشک های برقی جدید دارای تایمر هستند که به راحتی می توانید زمان خاموش شدنشان را بدون هیچ نگرانی تنظیم کنید.

4. خواب بهتر

تحقیقات فراوانی نشان داده اند که اگر دمای محیط اطراف شما کمتر از دمای رخت خواب شما باشد خواب بهتری خواهید داشت. با استفاده از تشک برقی و خاموش کردن وسایل گرمایشی دیگر محیط پیرامون شما سرد است در صورتی که تشک شما گرم است. به این صورت خواب بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

یکی دیگر از توصیه ها برای داشتن خوابی با کیفیت استفاده از بالش طبی است.

5. کاهش درد عضلات در زمستان

اکثر افراد دچار دردهای عضلانی و کمر درد می شوند. گرما می تواند این دردها را کاهش دهد. تشک برقی بدن را گرم نگه می دارد و با این کار جریان خون بهتر می شود و دردهای عضلانی کاهش می یابند.


معایب استفاده از تشک برقی:

استفاده از تشک برقی می تواند خطراتی مانند سوختگی یا برق گرفتگی را به دنبال داشته باشد. اما جای نگرانی نیست زیرا تشک های برقی جدید استاندارد ایمنی بالایی دارند. حتی برخی از آنها محافظ گرمای بیش از حد و محافظت در مقابل سوختگی دارند. اما استفاده نادرست نیز می تواند مشکل ساز شود. بر روی تشک برقی نباید با حیوان خانگی خود بخوابید زیرا چنگ زدن و یا جویدن تشک می تواند به سیم های برق صدمه وارد کند و سلامتی تان را به خطر بیندازد. این تشک ها همچنین برای کودکان، افراد معلول و یا افراد حساس به گرما نامناسب هستند. با استفاده از تشک برقی تنها زمانی در مصرف انرژی صرفه جویی می شود که شما وسایل گرمایشی خود را خاموش کنید و از تشک برقی استفاده کنید. در غیر اینصورت مصرف هر دو به صورت همزمان مصرف انرژی را نسبت به زمانی که تنها از تشک و پتوی معمولی استفاده کنید بالاتر می برد.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید