نکاتی که قبل از مصرف قرص های لاغری باید بدانید.

نکاتی که قبل از مصرف قرص های لاغری باید بدانید.
تحقیقات نشان داده است که درصد بسیاری از مردان و زنان بالای 40 سال دچار اضافه وزن هستند. لذا بسیاری از آن ها به دنبال راحت ترین و سریع ترین راه ها برای کاهش وزن هستند. امروزه قرص های لاغری به دلیل تبلیغات جذاب و وعده هایی که ارائه می دهند، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

 ولی چیزی که اهمیت دارد این است که برخی از وعده ها هیچ گونه پایه و اساسی ندارند. اساس کاهش وزن خوردن کمتر و حرکت بیشتر می باشد. در این بین داروهای کاهش وزن نیز در بازار موجود هستند که برای برخی افراد می توانند موثر باشند. ولی همواره رژیم غذایی و ورزش را برای کاهش وزن داشته باشید و صرفا خود را محدود به داروهای لاغری نکنید.


برای مدیریت وزن خود می‌توانید از ترازوی دیجیتال استفاده کنید.


همچنین از مصرف خودسرانه ی داروهای لاغری بپرهیزید و حتما باید تحت نظر پزشک مصرف شود. زیرا پزشک تمام شرایط شخص، آلرژی، سوابق پزشکی و ... را در نظر گرفته و سپس با توجه به آن ها، این نوع دارو را تجویز می کند. علاوه بر این از آنجا که هر قرص ویژگیهای منحصر به فرد خودش را دارد، لذا تاثیرات آن نیز بر روی افراد مختلف متفاوت است. مثلا ممکن است بر روی شخصی تاثیر مثبت داشته باشد و بر دیگری یا تاثیر نداشته باشد و یا تاثیرات منفی داشته باشد. لذا مراجعه به پزشک در هنگام استفاده از داروهای لاغری بسیار مهم است.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید