نکات ایمنی در مورد کیسه آب گرم

نکات ایمنی در مورد کیسه آب گرم
در هنگام خرید کیسه آب گرم چه از جنس PVC باشد و چه از جنس Rubber باید استانداردهای ایمنی اجباری برای کیسه های آب گرم را داشته باشد.

کیسه آب گرم پلاستیکی ( Rubber ) طول عمر کمتری نسبت به کیسه آب گرم PVC دارد. کیسه آب گرم PVC آب را نیز در مدت زمان بیشتری گرم نگه می دارد. کیسه آب گرمی خریداری نمایید که دهانه بزرگی داشته باشد که راحت تر بتوانید داخل آن آب بریزید. به طور متوسط در هر سال کیسه آب گرم نو بخرید و جایگزین قبلی کنید و یا حداقل زمانی که نشانه هایی از سایش، ترک خوردن، سوراخ شدن و نشتی مشاهده کردید سریعا آن را جایگزین نمایید و از آن استفاده نکنید. در هنگام پر کردن قبل از اقدام به پر کردن کیسه آب گرم، آن را از نظر سوراخ و نشتی به خوبی بررسی نمایید. آب را در یک کتری گرم کنید. از آب داغ برای پر کردن کیسه استفاده نکنید زیرا پلاستیک کیسه را از بین می برد. در هنگام پر کردن کیسه آب گرم، آن را دور از بدن خود بگیرید که دچار سوختگی نشوید. به آرامی آب را درون کیسه آب گرم بریزید و تا حداکثر دو سوم آن را پر کنید. قبل از بستن درب کیسه آب گرم، هوای درون آن را خارج کنید. به این صورت که آن را بر روی سطح صافی قرار داده و به آرامی هوای آن را خارج کنید و سپس درب کیسه آب گرم را ببندید.


نکاتی که باید در مورد کیسه آب گرم بدانید

استفاده از کیسه آب گرم به دلایل زیادی رایج شده است. عدم نیاز به برق، قابل حمل بودن، کاربردی بودن و دلایل بسیاری این محبوبیت را ایجاد کرده اند. اما در مورد کیسه آب گرم نیز مانند هر وسیله دیگری نکاتی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید. در این مقاله برخی نکات قابل توجه در مورد کیسه آب گرم را معرفی کرده ایم:

1. داخل کیسه آب گرم، آب جوش با دمای 100 درجه ( دمای آب در حال جوشیدن ) ریخته نشود.

2. در هنگام پر کردن کیسه آب گرم، مراقب باشید که دچار سوختگی با آب جوش نشوید.

3. کیسه آب گرم را کاملا پر نکنید. حداکثر به میزان دو سوم در کیسه آب بریزید.

4. از محکم بودن درب کیسه حتما اطمینان حاصل نمایید.

5. به هیچ عنوان بر روی کیسه آب گرم نخوابید.

6. کیسه های آب گرم بدون کاور را دور از دسترس اطفال نگهداری نمایید.

7. پس از اتمام استفاده از کیسه آب گرم، برای جلوگیری از پوسیدگی آن، آب داخل آن را به طور کامل خالی نموده و اجازه دهید خشک شود.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید