7 نوع ماساژ محبوب

7 نوع ماساژ محبوب
ماساژ درمانی انواع مختلفی دارد، از کلاسیک هایی مانند سوئدی و بافت عمیق تا سبک های عجیب و غریب مانند شیاتسو ، اگر شما کاملا مطمئن نیستید کدام قسمت از بدنتان شما را اذیت می کند انتخاب سبک ماساژ می تواند گیج کننده باشد.

در اینجا لیستی از بهترین مدل های ماساژ را ذکر می کنم (برخی از آنها ممکن است برای شما جدید) باشد:


ماساژ سوئدی

این ماساژ، استانداردی که در اکثر کلینیک ها، ورزشگاه ها و مراکز سلامتی ارائه می شود را در جود جای داده است. ماساژ سوئدی تقریبا همان ماساژدرمانی است. ماساژ سوئدی در مقایسه با سبک انرژی مرکزی شایع در فرم های ماساژ آسیایی مبتنی بر مفاهیم غربی آناتومی و فیزیولوژی است.

این نوع ماساژ زمان بهبودی از آسیب های وارده بر ماهیچه ها را کاهش می دهد، دفع اوریک اسید و لاکتیک را افزایش می دهد و در آخر قابلیت ارتجاعی رباط و زرد پی را بیشتر می کند.


ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی یک ماساژ سوئدی با روغن های گیاهی معطر است و روغن های ضروری از گل ها و سایر قسمت های گیاهی شگفت انگیز هستند و معتقد هستند خواص شفا دهنده ای دارند.

معمولا برای انجام این نوع ماساژ به دستگاه بخور عصاره گیاهان آرامش بخش را اضافه می کنند. به عنوان مثال، اسطوخودوس و گل رز، که باعث تسکین و آرامش می شود گرچه روغن ها ممکن است برای پاسخگویی به نیازهای خاص انتخاب شوند، درمانگر معمولا از روغن های از پیش مخلوط استفاده می کند تا آرامش و انرژی را به بیمار بدهد.

ماساژ آروماتراپی می تواند شرایط مختلفی از قبیل سردرد، بی خوابی، اختلالات گوارشی خاص، درد پشت و حتی علائم قبل از قاعدگی را بهبود ببخشد و تاثیر مستقیم بر این شرایط داشته باشد.


ماساژ سنگ داغ

همانطور که از اسمش پیداست ماساژگر از سنگ های صاف و گرم برای نقاط مختلف بدن استفاده می کند واین سنگ ها را هنگام ماساژ روی بدن نگه میدارد. گرما از سنگ ها می تواند به بدن منتقل شود و به افراد آرامش بدهد و می تواند عضلات گرفته را از بین ببرد تا درمانگر بتواند به سرعت به مناطق تنش عضلانی برسد.

اگر شرایط خاصی از قبیل فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی یا واریسی دارید، باید با پزشک خود صحبت کنید و با نظر پزشک ماساژ را انجام دهید. ماساژ بافت های عمیق ماساژ بافت عمیق ماساژ متمرکز و درمانی است که گره های عضلانی و مناطق آسیب دیده در لایه های عمیق عضله و بافت ها را هدف قرار می دهد با استفاده ضربه های آرام، در سراسر عضله، درمانگر به عضلات گرفته یا دردناک مزمن، فشارهای مداوم وارد می کند، مشکلات موضعی یا آسیب های آن قسمت را درمان می کند.

اگرچه فشار وارده ممکن است از فشار ماساژ سوئدی کمتر باشد اما نباید حتما درد داشته باشد تا تاثیر گذار باشد. این نوع ماساژ به ویژه برای افراد مبتلا به درد مزمن یا زخم های طولانی مدت که باعث تحرک بافت می شود مفید است.

همچنین برای کسانی که استرس همیشگی دارند و یا دردهای در ناحیه آرنج وبافت های مختلف بدن دارد مفید است.


خرید انواع دستگاه فشارسنج دیجیتالی و عقربه ای از نمایندگی رسمی امسیگ


ماساژ شیاتسو

شیاتسو یک فرم ژاپنی است که با استفاده از انگشتان درمانگر، فشار موضعی را به بدن وارد می کند و به ترتیب تمام عضله ها را در بر می گیرد و از آنجا که هیچ روغن یا لوسیون استفاده نمی شود، شما لباس های شل باید بپوشید. شیاتسو نیز بر روی نقاط که دچار درد هستن کار می کند، اما علاوه بر آن بر روی گردش خون و کشش مفاصل نیز موثر است.

این ماساژ سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و شما را ازکمر درد، سر درد، اسم، و خشکی ستون فقرات نجات می دهد شیاتسو به عنوان یکی از ماساژ های معروف به شمار می رود که تمام مزایای آن از طریق علمی به اثبات رسیده اند.

این ماساژ برای دنیای سخت کاری امروز گزینه خوبی است.


ماساژ تایلندی

این نوع ماساژ به "یوگا برای افراد تنبل" تشبیه شده که در آن تمام عضلات بدن کشیده می شوند و مفاصل نیز باز و بسته می شوند. این کار را باید از کف پای خود شروع کنید و کم کم آنرا به قسمت های بالایی هدایت کنید و نسبت به سایر ماساژها انرژی بخش است.

متخصصان این نوع ماساژ معتقد هستند که اگر تمرین های آنرا انجام دهید، بدن شما از آن حالت خشکی در می آید و "سطح انرژی" بدن در حال نرمال قرار می گیرد. با این کار قابلیت ارتجاعی بدن افزایش پیدا کرده و سلامت تمام نقاط آن تضمین می شود و بیشتر به افرادی توصیه می شود که بیشتر وقت خود را در پشت میز می گذرانند.


سایر محصولات امسیگ: خرید دستگاه بخور صورت


ماساژهای ورزشی

این ماساژ بیشتر برای ورزشکاران کاربرد دارد و تلفیقی از ماساژ سوئدی و شیاتسو است که بر روی ماهیچه های خاصی که ورزشکار بیشتر از آنها استفاده می کند توجه دارد.

این نوع ماساژ باعث می شود که ورزشکار کار خود را به بهترین نحو انجام دهد، احساس سستی و تنبلی را از بین می برد، آسیب های ورزشی را التیام می بخشد، از ورم کردن قسمت های مختلف بدن جلوگیری می کند و در آخر به بهبود اندام صدمه دیده کمک می کند.

اگر شما ورزش را به طور حرفه ای دنبال می کنید، این ماساژ یکی از تمرین های ضروری در دوره آموزشی شماست. برای انجام ماساژ ورزشی از دستگاه ماساژور برقی هم می توان استفاده کرد.


ماساژ جین شین دو

بر اساس طب سوزنی چین و طب سنتی ژاپنی ها، جین شین دو باعث از بین رفتن استرس و پیدا کردن دید تازه ای نسبت به دنیای خارج می شود.

جین شین دو نقاط تحت فشار را آرام می کند و احساساتی نظیر: استرس، اضطراب، گناه و خشم را از بین می برد اگر شما جزء آن دسته از افراد خود دار هستید که تمام ناراحتی ها و مشکلات را برای خودتان نگه می داردید این ماساژ راه خوبی برای تخلیه عواطف درونیتان است.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید