ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی
در این مقاله قرار است که به این پرسش پاسخ دهیم که ماساژ ورزشی چیست؟. به علاوه این که تا حدودی توضیحاتی در زمینه انواع روش های ماساژ ورزشی ارائه کنیم.

فواید ماساژ ورزشی به حدی زیاد است که نیاز است به صورت حرفه ای انواع تکنیک های ماساژ ورزشی را آموزش ببینید تا نتایج مثبت قابل توجهی برای افراد رخ دهد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ابعاد جدیدی از ماساژ ورزشی آشنا کنیم.

ماساژ ورزشی چیست؟

ماساژ ورزشی یکی از بهترین تکنیک هایی است که می تواند به کاهش انقباضات عضلانی کمک کند و درد های ناشی از آن را تسکین دهد.

اما این نکته را همواره باید در نظر داشته باشید که تمامی ماساژ هایی که انجام می شود لزوما باید بر اساس تکنیک های اصولی و حرفه ای باشد. در غیر این صورت نمی توان امیدوار بود که بتوانیم اثرات شگفت انگیز آن را شاهد باشیم.

اگر ماساژ ها، جهت آن ها و حرکات ماساژی به درستی انجام نگردد علاوه بر این که نتیجه مثبت ندارد می تواند با  آثار منفی نیز همراه باشد.

کاربردهای ماساژ ورزشی

ماساژ های ورزشی دارای کاربرد یا اهداف مختلفی هستند که مهم ترین آن ها موارد زیر هستند:

  • تسهیل روند آمادگی جسمانی برای ورزشکارانی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند. زیرا باعث می شود عضلات تا حدودی گرم شوند و افراد برای انجام حرکات ورزشی جدی تر آماده گردند.
  • از سوی دیگر نیز احتمال بروز خطرات و کشیدگی تاندون ها و عضلات به کمترین میزان ممکن می رسد.
  • افزایش آرامش عضلات و گرفتگی های ناحیه اندام ها
  • کاهش مدت زمانی که ورزشکاران به عنوان دوره ریکاوری در نظر می گیرند.

خرید دستگاه رطوبت ساز امسیگ با قیمت مناسب


انواع تکنیک های ماساژ ورزشی

تکنیک های مختلفی که برای انجام ماساژ وجود دارد موارد زیر هستند:

افلوراژ

در این تکنیک فشار هایی که در طی ماساژ ها به عضلات بدن وارد می شود بسیار سطحی بوده و چندان عمیق نمی باشد. در نتیجه لمس سطحی با فشار کم باعث می شود افراد حالت ریلکس داشته باشند. این تکنیک ماساژ برای مواردی پیشنهاد می شود که نیاز دارید بخشی از عضلات تان را به صورت سطحی تحریک کنید. به همین دلیل کسانی که درد های شدیدی را در بخش های مختلفی از اندام هایشان تجربه می کنند چندان گزینه مناسبی برای این نوع ماساژ نمی باشند.

ماساژ ضربه ای ( پرکاشن )

اگر عضلات بدن شما حالت سفت و ا نقباض به خود گرفته است می توانید با ضربات پی در پی اما بدون درد و آسیب به آن ناحیه، ماساژ با کیفیتی را به بدن تان وارد کنید.

ماساژ لرزشی

ماساژی که به صورت لرزشی انجام شود تحریک بیشتر و موثرتری را در بخش های مختلف بدنی ایجاد خواهد نمود. در نتیجه اثرات بهتری در پی خواهد داشت. انواع ماساژور برقی بدن، صورت و پا در انواع برند ها در بازار وجود دارد که می توانیم امیدوار باشیم مشتریان با خرید و استفاده از مزیت های آن ها بهره مند شوند. مانند دستگاه ماساژور امسیگ که در انواع مختلف در بازار موجود است.

فواید ماساژ ورزشی

ماساژ های ورزشی به افراد کمک می کند که شرایط بهتری را پیش از انجام انواع تکنیک های ورزشی داشته باشند و در صورت بروز هر گونه شرایط نامساعد بهبودی زودهنگامی را تجربه کنند.

عوارض احتمالی ماساژ اسپرت

ماساژ علاوه بر این که می تواند اثرات مثبتی در پی داشته باشد اما به اگر به درستی انجام نشود، می تواند احتمال خطرات را با خود به همراه داشته باشد.

برای مثال گاهاً 24 ساعت تا 48 ساعت بعد از ماساژ غیر اصولی عضلات افراد دچار گرفتگی می شود. بنابراین طبیعی است که این مدت زمان را طی کنید و با دوش آب گرم از درد و گرفتگی بکاهید.

از سوی دیگر نیز در مواردی که افراد از انواع روغن های ماساژ برای بهبود روند ماساژ استفاده کرده اند، اگر روغن های آن ها استاندارد و با کیفتی نباشد، شاهد هستیم که حساسیت پوستی بروز می کنند.

از دیگر عارضه هایی که می توانیم برای بسیاری از افراد برشمریم آثار منفی ماساژ های غیر حرفه ای و غیر تخصصی است. نحوه انجام ماساژ اسپرت بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل نیاز است که توجه ویژه ای در این زمینه داشته باشید.

زنانی که باردار هستند و مشکلات زیادی دارند در صورت دریافت ماساژ قطعاً این روند برای آن ها نمی تواند مثمر ثمر باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روغن ها برای ماساژ

موارد ممنوعیت انجام ماساژ ورزشی

افرادی که به یکسری عارضه ها مبتلا هستند نباید تحت ماساژ قرار بگیرند. مثل:

  • تب فعال
  • التهاب
  • فشار خون بالا
  • بیماری های عفونی
  • بیماری های پوستی
  • رگ های واریسی
  • افراد مبتلا به انواع تومورهای بدخیم سرطانی 

این افراد به دلیل شرایط جسمانی خاصی که تجربه می کنند نباید ماساژ دریافت نمایند. زیرا ماساژ به دلیل تغییراتی که در بدن و بافت آن ها ایجاد می نماید می تواند منجر به شدید شدن شرایط باشد. در نتیجه بهتر است تا بهبودی کامل شرایط جسمانی تان از دریافت ماساژ پرهیز کنید.

این مطلب را از دست ندهید: راهنمای خرید ماساژور بدن

خاتمه

در این مقاله عمده نکاتی که باید در زمینه تکنیک های انجام ماساژ بدانید را آورده ایم. در صورت نیاز می توانید با ما تماس بگیرید تا مشاوره های تخصصی به شما ارائه گردد.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید