ماساژ پا

ماساژ پا
در بدن انسان میلیارد ها پایانه عصبی وجود دارد که تحریک آن ها روی وضعیت جسمی ،تاثیر مثبتی می گذارد.

ماساژ پا را می توان با ماساژ دادن یا فشار آوردن روی پایانه عصبی انجام داد. تحریک نقاط حساس روی کف پا، تاثیر مثبتی روی گردش خون و میزان هورمون می گذارد که برای کاهش میزان استرس و رهایی از بی خوابی مفید است و در رفع درد های بدن، دفع سنگ کلیه، درمان دیابت و رفع التهاب استخوان و مفصل موثر است.

با استفاده از foot spa یا جکوزی پا علاوه بر اینکه پاهای شما نرم و صاف خواهد بود می توانید از فواید دیگر این دستگاه بهره مند شوید. این دستگاه وسیله خوبی برای کاهش استرس است.


روش انجام ماساژ پا

بعد از یک روز طولانی ماساژ پا می تواند برایتان بسیار لذت بخش باشد. ماساژ پا را می توانید برای قسمت هایی چون پاشنه ی پا، کف پا و انگشتان پا انجام دهید. به کمک ماساژ پا می توانید هرگونه تنش و استرس را از بین ببرید. هم از روش های سنتی ماساژ می توان استفاده کرد هم می توان با خرید ماساژور پا به روش مدرن آن را انجام داد.


مراحل انجام ماساژ پا

  1. مرحله ی اول از نوک انگشتان پا شروع کرده و دستان خود را از طریق انگشت شست که در کف پا قرار می گیرد، به سمت مچ پا حرکت دهید و در این حین از طریق دستانتان فشار را به پا وارد کنید. 2-3 بار پاهایتان را بالا برده و آن ها را به سمت سینه نگه دارید. بدنتان را نیز به سمت پاها متمایل کنید. از این طریق نیز می توانید فشار مناسبی را به پاهایتان اعمال کنید.
  2. مرحله ی دوم دو انگشت شست دستان خود را روی قوس کف پا قرار داده و یکی از انگشتان شست را در جهت عقربه های ساعت و دیگری را در خلاف جهت عقربه ها حرکت دهید و این کار را به آرامی و برای 30 ثانیه انجام دهید.
  3. مرحله ی سوم دو انگشت شست دستان خود را روی قوس کف پا قرار داده و دو انگشت را به آرامی به طرف انگشتان پا، بالا و پایین می بریم.
  4. مرحله ی چهارم ابتدا با یکی از دستانتان، پای خود را نگه دارید، آنگاه انگشت شست دستان خود را روی هر یک از انگشتان پا قرار داده، به طوری که انگشتان دیگر دستتان در قسمت زیرین انگشتان پا قرار گرفته، سپس هر یک از انگشتان پا را به طرف راست یا چپ بچرخانید. این کار را برای هر یک از انگشتان پا انجام دهید
  5. مرحله ی پنجم همانند مرحله ی قبلی پاهایتان را از طریق یکی از دستان نگه داشته و انگشت شست دست دیگرتان را روی هریک از انگشتان پا قرار داده و آنگاه هر یک از انگشتان پا را به آرامی به طرف خارج بکشید. توجه داشته باشید که ابتدا بر روی یکی از پاها متمرکز شده و این مراحل را انجام دهید، سپس آن را بر روی پای دیگر خود تکرار کنید.

 

برای خرید دستگاه فشارسنج دیجیتال آلمانی به راحتی و به صورت آنلاین از سایت امسیگ اقدام کنید!

مزایای ماساژ پا

ماساژ پا از دیرباز برای از بین بردن درد در نواحی مختلف بدن، کاهش استرس، اضطراب و افزایش سلامتی انسان به کار می رود. البته ماساژ یکی از روش های پزشکی مطرح شده می باشد.

  • بهبود گردش خون گردش خون در بدن، اکسیژن و مواد غذایی را به نواحی مختلف بدن می رساند. جریان خون زمانی محدود می شود که تنش و استرس وجود داشته باشد، ماساژ پا بهترین راه حل جهت ایجاد آرامش و از بین بردن هرگونه تنش و استرس است.
  • تعادل و هماهنگی حالت ایستا در بدن به حالتی گفته می شود که تمامی اجزای بدن با هماهنگی یکدیگر در جهت رسیدن به تعادل هستند. ماساژ پا می تواند باعث ایستایی و افزایش سلامتی در بدنمان شود.
  • افزایش ایمنی ماساژ پا، با از بین بردن هرگونه استرس و تنش در بدن، در برابر هرگونه بیماری مرتبط با استرس از انسان محافظت می کند.
  • بهبود روابط زناشویی ماساژ پا می تواند با ایجاد آرامش، یک شب عاشقانه را برایتان ایجاد کند، البته درکنار آن می توانید شمع معطر و موسیقی نور نیز داشته باشید تا تاثیرات ماساژ بیشتر شود.
  • کاهش درد ماساژ پا موجب کاهش سفتی عضلات و افزایش انعطاف پذیری می گردد. بدین ترتیب درد را در مچ یا پاشنه پا، کاهش می دهد. البته به گفته مختصصان، ماساژ پا به وسیله ی روغن زیتون گرم یا روغن نارگیل می تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

سایر محصولات امسیگ: دستگاه بخور سرد


فواید استفاده از جکوزی و ماساژ پا عبارتند از:

  1. کاهش استرس و ریلکسیشن
  2. بازگرداندن تعادل به بدن
  3. پاکسازی بدن
  4. اثرات ترمیمی ذهن و جسم

چگونگی عملکرد با دستگاه ماساژ پا

ابتدا پاچه شلوار خود را تا مچ یا وسط ساق پا بالا دهید و دمای دستگاه که معمولا 43 درجه سانتی گراد ست شده قرار می دهید، بعضی از انواع جکوزی های پا، برای ریلکسیشن کامل، پا را ماساژ می دهد. وقتی پای شما داخل آب است، جریان خون رسانی به ارگان ها و مغز بهتر می شود، با بالا بودن دمای آب، عضلات بهتر ریلکس می شود و مطالعات نشان داده جکوزی در کاهش دپرشن های خفیف کمک می کند.

این دستگاه در بهبود اضطراب، خشم، عصبانیت، رفتار های خصومت آمیز و تنش می باشد. اگر هم نیم ساعت قبل از خواب استفاده شود بسیار مطلوب خواهد بود. ماساژ باعث بهتر خوابیدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش سر درد می شود.

خرید دستگاه تصفیه هوا از برند امسیگ

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید